محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت، افزود: اقدامات برخی از کشورهای مرتجع در برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی در واقع تنفس مصنوعی ای است که به آن می دهند.

وی ادامه داد: از این جهت که بعد از شکست داعش و قدرت گرفتن جبهه مقاومت چه حماس و چه حزب الله، اسرائیلی که یک روز آرزوی نیل تا فرات را در سر می پروراند امروز در مرزهای خودش محبوس و محصور شده است و مجبور است که دیوار بتنی دور خودش بکشد.

نقدعلی معتقد است: به این دلیل که اسرائیل همه راه ها را برای خودش بسته می داند به این اقدامات دست می زند، قطعا ملت های منطقه و همین دولت ها موافق این سیاست ها نیستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین تصمیمات این دولت ها آخرین ضرباتی است که به خودشان می زنند. ممکن است که در یک اقدام مسکنی و کوتاه مدت اسرائیل حس کند که نفسی گرفته شده است اما این اتفاق کمای منتهی به مرگ آن را عوض نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که ایران در برابر این حرکت چه اقداماتی باید انجام دهد، اظهارکرد: اقدام ایران مانند گذشته حمایت از جبهه مقاومت و توصیه به کشورهای منطقه ای در باره اینکه اسرائیل خیرخواه آنها نیست و از تمام ظرفیت های قانونی و رایزنی های دیپلماسی را باید در این راستا انجام بدهد تا کلاه گشادی سر کشورهای همسایه ما نرود.

نقدعلی تصریح کرد: چراکه ملت های منطقه موافق این روند نیستند و در کوتاه مدت علیه چنین اقدامی خیزش خواهند کرد  .

این نماینده مجلس در ارتباط با روابط ایران و امارات هم گفت: با توجه به اینکه با این اقدام امارات کاملا مخالف هستیم قاعدتا در روابط سیاسی تاثیراتی را خواهد داشت ولی در روابط اقتصادی تصمیم و عزم بر این است که این روابط ادامه یابد.

خبرنگار:محمدسیاح