تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی با اشاره به حوادث یک هفته گذشته بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به ۲۲ مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: ۱۴ مورد از این ماموریت ها در حوادث جاده‌ای، سه مورد حضوری، دو مورد شهری و سه مورد کوهستان بوده است.

رضایی با بیان اینکه در این مأموریت‌ها به ۴۱ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۲۷ نفر از حادثه دیدگان در حوادث جاده ای، چهار مورد در حوادث شهری، هفت مورد کوهستان و سه مورد به صورت حضوری خدمات گرفته‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از خدمت رسانی نیروهای امدادی به ۱۱ نجات یافته خبر داد و گفت: از این تعداد پنج نفر به طور سرپایی درمان شده و شش نفر هم برای درمان به مراکز بیمارستانی منتقل شده اند.

رضایی با بیان اینکه ۷۵ نیروی عملیاتی در قالب ۲۷ تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین ۱۵ آمبولانس و 10 دستگاه خودروی نجات در این حوادث به‌کارگیری شده است.

وی اظهار کرد: میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای از آغاز تا پایان عملیات، 57 دقیقه و چهار ثانیه بوده است.

رضایی با بیان اینکه در این مدت سه مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است، افزود: حوادث جاده ای خراسان جنوبی همچون گذشته تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده که نیازمند فرهنگ سازی رانندگی صحیح است.