حمزه اسعد زاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت، با اشاره به حوادث یک ماه گذشته بیان کرد: طی این مدت نیروهای هلال احمر به 61 مورد حادثه امدادرسانی کرده‌اند.

وی افزود: 66  در صد از این مأموریت‌ها در حوادث جاده‌ای، پنج درصد حضوری ، 21 درصد شهری، پنج درصد کوهستان و سه درصد سایر حوادث بوده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: بیشترین حوادث در یک ماهه گذشته به ترتیب با ۱5 حادثه مربوط به قاین، 9 مورد مربوط به بیرجند و 9 مورد مربوط به نهبندان بوده است.

اسعد زاده با بیان اینکه در این مأموریت‌ها به ۱20حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: 81 درصد از حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای، 13  درصد در حوادث شهری، 6 درصد در دیگر حوادث خدمات گرفته‌اند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه 227نیروی عملیاتی در قالب 95 تیم به این حوادث امدادرسانی داشته‌اند، افزود: همچنین90 خودرو امدادی شامل 48دستگاه آمبولانس و 42دستگاه خودروی نجات در این حوادث به‌کارگیری شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 6مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای هلال احمر انجام شده است، افزود: حوادث جاده‌ای خراسان جنوبی همچون گذشته تعداد قابل توجهی را به خود اختصاص داده که کاهش آن نیازمند توجه ویژه رانندگان است.