تاریخ انتشار: ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه آیین تجلیل از فعالان اقامه نماز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال حج تمتع برگزار نمی شود.

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بااعلام این خبر افزود: به دلیل ایجاد کارشکنی از سوی مقامات دولت عربستان سعودی و عدم پاسخگویی آنها به نکات مورد نظر ما امسال عملا نمی توان حج تمتع را در این شرایط برگزار کرد.

وی گفت: سازمان حج و زیارت فردا طی بیانیه ای این خبر را به طور رسمی اعلام خواهد کرد.

جنتی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است موضوع تامین امنیت زائران و حفظ حرمت و کرامت آنهاست که با توجه به پیشینه و سابقه دولت عربستان نسبت به بی حرمتی به زائران ما و شهادت بسیاری از مسلمانان جهان و هموطنان کشورمان امسال حج تمتع نخواهیم داشت.

وی افزود: در زمینه اجرایی و زمانی نیز ما زمان را از دست داده ایم و نمی توان در این مدت امکانات لازم از جمله محل استقرار، شرایط رفاهی، تغذیه و ... حجاج کشورمان را فراهم آوریم.

جنتی گفت: به نظرم این رفتار دولت عربستان تعمدی است و اعلام موضع کشور ما در این زمینه لازم بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم رعایت شئونات اسلامی در برخی گالری ها افزود: با گالری هایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت دارند موظف به رعایت مجموعه قوانینی هستند که در صورت مشاهده هرگونه تخلف با آنها برخورد خواهد شد.