به گزارش خبرنگار شهری طبنا (خبرگزاری سلامت) شهربانو امانی در صد و شصت و نهمین جلسه شورا با اشاره به موضوع ساماندهی املاک واگذار شده از سوی شهرداری تهران، اظهار کرد: حفظ، حراست و نگهداری ، سه اصل مهم در صیانت از بیت المال و اداره‌ی امور دولتی و عمومی است. وی با بیان اینکه توجه به اهمیت موضوع و افزایش اعتماد عمومی و شفافیت در واگذاری املاک افزود: در شورای پنجم  طرحی تحت عنوان "الزام شهرداری تهران به ساماندهی واگذاری حق بهره برداری املاک اراضی و اموال غیر منقول شهرداری به اشخاص حقیقی ، حقوقی و موسسات عمومی غیر دولتی" به تصویب رساند. عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بر اساس ماده واحده این مصوبه مقرر شد هر گونه واگذاری املاک اراضی و اموال غیر منقول شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه به صورت حق بهره برداری به رایگان یا با شرایط معین به موسسات و نهاد های عمومی غیر دولتی اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه بیمارستان ها، مساجد، هیات ها و امثالهم باید پس از ارایه لایحه توسط شهرداری تهران، به تصویب شورای اسلامی شهر تهران برسد. امانی اضافه کرد: بر اساس تبصره دوم مصوبه مذکور ، شهرداری تهران مکلف شد فهرست تمام واگذاری های مغایر موضوعه این مصوبه از سال 78 به بعد به انضمام مستندات مربوطه را ، حداکثر ظرف سه ماه تهیه و جهت بررسی و تصمیم گیری به شورای اسلامی شهر تهران ارایه نماید. وی با تاکید بر اینکه با گذشت حدود 2 سال از این مصوبه و تذکرات مکرر اعضای شورا، هنوز گزارشی در این خصوص به شورا ارسال نشده است، گفت: بر اساس اطلاعاتی که در این خصوص به بنده رسیده همچنان تعداد زیادی از املاک شهرداری تهران در دست اشخاص حقیقی و حقوقی و نهاد های مختلف قرار دارد. عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه تعدادی از این املاک در قالب خدمات رسانی به شهروندان و خدمات عام المنفعه به صورت رایگان واگذار شده است، تصریح کرد: اغلب این املاک در نقاط برخوردار تهران و دارای ارزش ریالی بالایی هستند. به عنوان مثال در سال 94 شهرداری اقدام به واگذاری زمینی به شماره پلاک ثبتی 1/3219 به نشانی الهیه ف خیابان عطاری مقدم ، خیابان دامپزشکی می کند. امانی بیان کرد: از شهردار تهران درخواست دارم که ضمن پاسخ به سوالات ذیل اطلاعات کامل واگذاری پلاک ثبتی مذکور از قبیل (مشخصات طرف قرارداد، نحوه انعقاد قرارداد، یک نسخه از قراداد، ارزش و مشخصات کامل زمین ) را به شورا ارسال کند و نسبت به تعیین تکلیف زمین مذکور اقدام کند. 1-هم اکنون نحوه واگذاری و بهره برداری املاک و اراضی متعلق به شهرداری به چه صورت است؟ 2-در خصوص حل این معضل و ساماندهی املاک و مستغلات شهرداری تهران تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته است و چه برنامه ای وجود دارد؟ 3-روند باز پس گیری املاک و اراضی که خارج از ضابطه به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده، در چه وضعیتی قرار دارد؟(ارسال اطلاعات کامل املاک و اراضی پس گرفته شده و نشده همراه با آدرس دقیق ملک ، ارزش فروش ملک ، میزان تخفیف ، مقدار پرداخت نقدی ، تعداد اقساط و مدت تقسیط ، مدت زمان بهره برداری ) 4- چرا شهرداری تاکنون اطلاعات املاک و زمین های واگذاری شده را در سامانه شفافیت بارگذاری نکرده است؟

برچسب‌ها