تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک 24 پیکتوگرام رسمی از سوی کمیته برگزاری بازی های زمستانی طی مراسمی با حضور مسئولین و برخی از چهره های مشهور کشور چین رونمایی شد.
این پیکتوگرام ها (تصویر نگاره) نشانگر رشته های حاضر در بازی های زمستانی المپیک 2022 پکن خواهند بود که 6 عدد از آنها رشته های اصلی و مابقی مواد زیر مجموعه بازی ها به شمار می روند.
بر اساس اعلام پکن 2022  این پیکتوگرام ها "بر طبق حکاکی مهر سنتی چینی" طراحی شده و ورزش های زمستانی و فرهنگ غنی چین را در گرافیک مدرن خود به تصویر کشیده است.
گائو تیان، معاون اداره فرهنگ و تشریفات در پکن 2022 در این خصوص گفت: "رونمایی از پیکتوگرامها نشانگر پیشرفت در آماده سازی ما برای بازی های زمستانی المپیک و پارالمپیک پکن 2022 در یک سال گذشته به صورت بصری و قوی است. این نمونه ای دیگر از ارائه هنر ممتاز کشورمان به روشی مدرن و ادغام اصالت فرهنگ چینی در ارائه ورزش در المپیک و پارالمپیک است". طراجان پیکتوگرامهای جدید گفته اند که بازی های المپیک 2008 پکن منبعی برای الهام گرفتن از طرحهای حاضر در تصاویر ارائه شده توسط آنها بوده است.