به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی،رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ضمن تبریک روز پرستار به کادر درمانی و پرستاران مدافع سلامت تلاشگر این مرکز ایثار و فداکاری آنان را در طی ماههای گذشته در راستای خدمت رسانی به بیماران کرونایی شایسته تقدیر دانست.

وی ضمن بازدید از بخش جراحی عمومی از نزدیک با جمعی از پرستاران دیدار و گفت وگو کرد ودر جریان نظرات و پیشنهادات و مطالبات آنان را قرار گرفت.

براساس این گزارش در بازدید مذکور دکتر محسنی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر خدادوست معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ، دکتر رضا زندی رییس بیمارستان ، دکتر خادمی مدیر بیمارستان ، دکتر مشاری معاون درمان مرکز و جمعی از مسئولان  نیز حضور داشتند.

تقدیر فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از پرستاران بیمارستان طالقانی

 مراسم بزرگداشت روز پرستار با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران و حجت الاسلام والمسلمین نعیمی نماینده ولی فقیه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم نمادین که با حضور تعدادی از پرستاران مرکز برگزار شد، دکتر رضا زندی رییس بیمارستان سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را به تمامی مدافعان سلامت تبریک  گفت.

 وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت به تلاش و فداکاری مظلومانه  این شهدا برای سلامت مردم در این روزهای سخت شیوع ویروس کرونا اشاره کرد که در نهایت آسمانی شدند.

 دکتر زندی با اشاره به سختی  کار پرستاران و ابتلای بسیاری از آنان و خانواده‌هایشان به  کرونا  گفت:  پرستاران در اپیدمی منحوس کووید ۱۹  در خط مقدم مقابله با این بیماری شبانه‌روز برای مداوای بیماران تلاش می کنند.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام حاج آقا نعیمی نماینده ولی فقیه در سپاه محمد رسول الله (ص) تهران  بزرگ نیز ضمن  تبریک روز پرستار و ولادت حضرت زینب (س) گفت: روز پرستار روز دفاع از حریم سلامت است.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر اسلام(ص) مبنی بر این که "اگر فردی یک شب برای مریضی خدمت و تلاش کند خداوند او را در روز قیامت با ابراهیم خلیل محشور خواهد کرد و  روز قیامت مانند برقی از پل صراط عبور می‌کند" افزود: هیچ هدیه‌ای بالاتر از این سخن پیامبر اسلام (ص) برای پرستاران نیست و پرستاران جایگاه بسیار ویژه‌ای دارند.

در ادامه مراسم سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ ضمن تبریک روز پرستار و تقدیر از تلاش‌های خستگی ناپذیر پزشکان و پرستاران این مرکز گفت : کادر سلامت در روزهای سخت همواره  در کنار مردم بوده و از هیچ گونه تلاشی برای سلامت مردم فروگذاری نکرده اند.

 سردار حسن زاده با اشاره به تلاش‌های پزشکان و پرستاران در هشت سال دفاع مقدس گفت: امروز نیز در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا شاهد جانفشانی این عزیزان در بخش‌های درمانی هستیم  که مصداق بارز این گفته  شهادت تعداد زیادی پرستار و پزشک در بخش های درمانی سراسر کشوراست.

وی با اشاره به تلاش محققان داخلی در ساخت واکسن بیماری کرونا  اظهار امیدواری کرد که با ساخت واکسن داخلی، تلاش کادر درمان و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط مردم به زودی شاهد ریشه کنی این ویروس از جامعه باشیم.

در خاتمه  این مراسم با  اهدای لوح تقدیر و هدایایی از شش پرستار شاغل در بخش های کرونای مرکز ( محبوبه بهادری ، فائزه محمدی ، معصومه فیضی ، سهیلا حضرت قلی پور و  امید علینژاد واحسان سلیمانپور) تقدیر  شد.