وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به فنلاند ضمن بازدید از بیمارستان دانشگاهی هلسینکی، در نشستی که با مسئولان این بیمارستان برگزار شد، حضور یافت.


به گزارش خبرگزاري سلامت ، در این دیدار رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی در گزارشی فراهم آوردن اطلاعات و ارائه خدمات با كيفيت و سالم در زمينه هاي خدمات پيوند عضو ، پيوند سلول و خدمات درماني براي بيماريهاي قلبي كودكان و اقدامات تشخيصي حاملگي را از فعالیتهای این بیمارستان بیان کرد و گفت: در سیستم سلامت فنلاند اقداماتی از جمله ارایه شواهد مربوط به بیماری و مراحل درمان براي مردم از طريق اينترنت ، توسعه خدمات ادغام يافته براي بيماران و مشارره ويدئويي- از طريق يك هاب انجام می شود.


رییس بیمارستان دانشگاهی هلسینکی با بیان این که در فنلاند از هر ٥ كودك مبتلا به سرطان ٣ نفر درمان مي شوند، افزود: از هر ١٠ نفر بيمار مبتلا به سرطان سینه ٩ نفر ٥ سال به طور کامل زندگي مي كنند و خدمات درمانی سرطان در فنلاند رايگان است.


گفتنی است وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشورمان روز گذشته در راس هیاتی به فنلاند سفر کرده است .
بازدید از موسسه ملی بهداشت فنلاند و پیشرفته ترین مرکز تولید کننده تجهیزات دندانپزشکی و نیز چند بیمارستان و مرکز درمانی در فنلاند از برنامه های سفر دکتر هاشمی به این کشور است.