به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی ، تازه‌ترین وضعیت جوی را برای امروز ۶ بهمن و روزهای آتی، اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا روز چهارشنبه آسمان اکثر مناطق کشور، صاف است که این شرایط پایداری سبب می‌شود تا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت، افزایش غلظت آلاینده‌ها رخ دهد. شرایط ناسالم جوی در شهرهایی همچون اراک، ارومیه، اصفهان، اهواز، اردبیل، تهران، کرج و قم برای امروز تا چهارشنبه تداوم می‌یابد.

گودرزی با اشاره به اینکه ماندگاری هوای آلوده طی چند روز در کشور ادامه خواهد یافت، توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیرضروری اجتناب کنند.

وی توضیح داد: تا روز پنجشنبه روند افزایش دما در کشور رخ می‌دهد. بیشترین مقدار افزایش دما بین ۶ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل است که سبب وقوع بهمن در دامنه‌های رشته کوه البرز، می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه به کشور خبر داد و گفت: در برخی از مناطق غرب و شمال‌غرب، بارش برف و باران از پنجشنبه آغاز می‌شود و جمعه این سامانه تقویت خواهد شد. علاوه بر این برای مناطقی در جنوب‌غرب و سواحل غربی و مرکزی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، بارش پیش‌بینی شده است.

به گفته گودرزی، برای فردا بخش‌های مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مواج و طوفانی می‌شود که صیادان باید به این مورد توجه داشته باشند.

وی افزود: امروز و فردا در برخی از ساعات غبار محلی در تهران پیش‌بینی شده است. دمای کمینه ایستگاه مهر‌آباد به یک درجه زیر صفر رسید.