تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸
به گزارش طبنا (خبرگزاری سلامت)، پانتهآ دری، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش تهران درباره عوامل و مشکلات پیش روی اجرای کند سند تحول اظهار کرد: سند تحول بنیادین به عنوان یک سند بالادستی، فلسفه تعلیم و تربیت نظام را ترسیم میکند. این سند یکی از اسناد بالادستی مهمیاست که تغییر نظام جدید آموزشی بر مبنای آن قرار گرفته است و موجب ایجاد سند مهم دیگری با عنوان سند برنامه درسی ملی شده است. بنابراین یکی از نشانههای اجرای سند تحول بنیادین، تغییر نظام آموزشی به سیستم 6.3.3 است. وی افزود: تحول در نظام تعلیم و تربیت به تربیت رسمی و عمومی و نه همه ابعاد تربیت اختصاص پیدا میکند زیرا برای اینکه تمام ابعاد تربیت محقق شود، باید همه نهادها و سازمانها و از همه مهمتر خانوادهها حضور داشته باشند. بنابراین بخشی از سند تحول بنیادین مربوط به تغییر ساختار، تغییر منابع آموزشی و تغییر کیفیت روندهای داخلی مدارس است. معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه نظام جدید آموزشی هفت سال است که استقرار پیدا کرده عنوان کرد: در زیر نظام راهبری تربیتی و مدیریت، نظام ارزیابی صلاحیتها و شایستگی حرفهای معلمان را در دست اجرا داریم و آموزشهای مکمل بر اساس این سیاست دنبال میشود. همچنین در زیر نظام برنامه درسی، کتابهای درسی را در ۱۲ پایه، بازنگری کردیم و کتابهای نونگاشت، مبتنی بر ساحتهای شش گانه تربیتی طراحی شدهاند. معلمها قرار است آموزشهای حین خدمت را بر اساس این کتابها بگذرانند تا به تسهیلگران آموزشی تبدیل شوند. (ایسنا)