به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، انوشیروان محسنی بندپی در چهل و هشتمین جلسه  تنظیم بازار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ اظهارداشت: خوشبختانه در استان تهران مشکل تولید تخم مرغ وجود ندارد و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد تخم مرغ مصرفی کل استان، در خود استان تهران تولید می‌شود؛ منتها مسئله اصلی بالابودن قیمت تخم مرغ است.

وی عنوان کرد: اتحادیه مرغ تخم‌گذار اذعان دارد که افزایش قیمت تخم مرغ منوط به افزایش قیمت نهاده ها است و امکان عرضه تخم مرغ با قیمت قبلی مصوب وجود ندارد؛ اما تصمیم گیری در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ در دستور کار تنظیم بازار کشور است و مادامی که قیمت مصوب جدیدی اعلام نشود ما مکلف هستیم که همان قیمت قبلی تخم مرغ را کنترل کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: از ۲۵۰ تن تخم مرغ تنها ۱۰۰ تن تخم مرغ به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل داده شده است؛ بنابراین مقرر شد ۱۵۰ تن باقی مانده مربوط به هر مرغداری‌ها، شناسایی و جهت برخورد به تعزیرات معرفی شوند.

محسنی بندپی همچنین گفت: از امروز گشت مشترکی با حضور بازرسین سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و پلیس امنیت اقتصادی در محل مرغداری های مرغ تخم گذار انجام می شود تا با مرغداری هایی که از تحویل تخم مرغ به شبکه خودداری می‌کنند، برخورد شود.