به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی در تشریح دستور کار نوبت عصر روز (سه‌‌شنبه 18 شهریور ماه) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، از حضور حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: در ابتدای این جلسه رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله گزارشی در خصوص پلاسما درمانی و میزان اثر بخشی آن در بیماران کرونایی ارائه کرد و سپس نمایندگان سوالات خود را در این خصوص مطرح کردند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به گزارش‌ رئیس دانشگاه بقیه الله، تصریح کرد: پلاسما درمانی در ایران برای اولین بار روی بیماران کرونایی از 25 اسفند ماه شروع شد و بر اساس این گزارش پلاسما درمانی هر چه زودتر بر روش بیماران آغاز شود نتایج بهتری به همراه دارد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قبل از کشور ما تزریق پلاسما به افراد مبتلا به کرونا شروع نشده بود، گفت: به دلیل اینکه داروهای موثری برای درمان این بیماری وجود ندارد، استفاده از این روش می تواند موثر و مفید باشد که تاکنون هم افرادی با پلاسما درمانی بهبود پیدا کرده اند. در حال حاضر هم پلاسما درمانی در ایران همچون کشورهای دیگر در حال توسعه است.