به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا ، با اشاره به موج دوم شیوع این بیماری در سراسر جهان، اظهار کرد: در راستای پیگیری از ابتلاء افراد به ویروس کرونا، تصمیم گیری پیرامون برگزاری مراسم عزاداری اباعبدلله الحسین (ع) و کنکور سراسری در ستاد ملی کرونا اتخاذ شد.

استاندار قم با بیان اینکه آیین سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) یک نیاز روحی غیرقابل انکار بوده و برگزاری این آیین یک ضرورت قطعی است، اضافه کرد: برگزاری مراسم های مذهبی مورد تاکید مسئولین کشور است و باید بر رعایت بیش از پیش موارد بهداشتی در این مراسم ها دقت نظر صورت گیرد.

سرمست از ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم های مذهبی در ایام پیش رو خبر داد و گفت: جهت مراقبت کامل از ابتلای عزاداران حسینی به ویروس کرونا، دستورالعمل نحوه برگزاری مراسم و شرایط مکانی و زمانی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به تصمیم گیری در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری سال ۹۹ در این جلسه، ادامه داد: کنکور امسال طی ۴ روز برگزار خواهد شد و بایستی با اتخاذ تصمیمات مناسب در محل برگزاری کنکور از شیوع ویروس کرونا در این اماکن پیشگیری کامل به عمل آید.