به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت در فارس، فرماندار با تاکید بر اینکه محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد کرونای استان فارس همچنان به قوت خود باقی است، گفت: بدون شک تجمع مردمی و برگزاری هرگونه مراسم، دامن زدن به شیوع پیش رونده کرونا ویروس و تهدید علیه سلامت عمومی است و پیگرد قانونی دارد.

دکتر «سید محمد موسوی» در جمع اعضای ستاد کرونای شهرستان مهر که رییس شبکه بهداشت و درمان نیز یکی از اعضای اصلی آن است، تاکید کرد: مردم و مسوولان می دانند اصول سه گانه «رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بهداشت دست و سطوح»، سیستم دفاعی جامعه در مبارزه با کووید۱۹ را تقویت می کند.

او یاد آوری و تاکید بر «ممنوع بودن برگزاری محافل و مجالس از جمله مراسم عروسی» را نخستین و مهم ترین مصوبه شانزدهمین نشست هم اندیشی ستاد کرونای شهرستان مهر عنوان کرد و افزود: بخشداران، شهرداران و دهیاران با محوریت شبکه بهداشت و درمان، در زمینه اطلاع رسانی و آموزش دستور العمل های بهداشتی اقدام مؤثر انجام دهند.

فرماندار شهرستان مهر ضمن قدردانی از شهروندانی که محدودیت ها و رعایت اصول بهداشتی را جدی گرفته اند، دستور داد: نظارت گشت مشترک مقابله با کرونای شهرستان بر صنوف و سطح شهرستان تشدید شود و مراجع قضایی در رسیدگی به تخلف های بهداشتی به جد ورود کنند تا سهل انگاری تعداد کمی از افراد جامعه، سلامت همه جامعه را تهدید نکند.

کدخبرنگار41090