مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی از خدمات رسانی امدادگران این استان به قریب 800 تن و اسکان اضطراری 253 تن از هموطنان متاثر از برف و کولاک در این استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري سلامت  با توجه به بارش سنگین برف در روزهای گذشته اغلب محورهای مواصلاتی و جاده‌های استان آذربایجان غربی شاهد بارش سنگین برف به همراه کولاک شدید بوده است.
دکتر محمودی گفت: بارش برف در محورهای مواصلاتی استان باعث گرفتاری مردم در سطح جاده‌های برف‌گیر و مشکلات ترددی وسایل نقلیه در این جاده‌ها شده است که ضرورت دارد هم استانی های عزیز از سفرهای غیرضروری پرهیزکرده و در غیر این صورت با احتیاط و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های استان تردد کنند.
دکتر محمودی در تشریح عملیات برف و کولاک اضافه کرد: روز بیست و نه بهمن‌ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۱ شب شهرهای ارومیه، سلماس، اشنویه، چالدران، مهاباد، میاندوآب، نقده، سردشت و شاهین‌دژ تحت تأثیر برف و کولاک قرار داشته‌اند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان غربی از امدادرسانی به ۷۹۸ نفر و اسکان اضطراری به ۲۵۳ نفر خبر داد و گفت: طی عملیات‌های روز گذشته ۲۹۴ دستگاه خودروی گرفتار رهاسازی شده و دو نفر مصدوم به مرکز درمانی منتقل شدند.
وی اظهار کرد: در این عملیات ۲۵ دستگاه خودروی امدادی و ۸۵ نفر از نیروهای امدادی در عملیات امدادرسانی حضور داشتند و همچنین اقلامی نظیر پتو، کنسروجات، آب‌معدنی، نان و خرما به‌منظور رفاه حادثه دیدگان در بین آنها توزیع شد.
به گفته دکتر محمودی امدادرسانی در اکثر محورهای مواصلاتی همچنان ادامه دارد.