به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان بیمه سلامت،رسول فرخی گفت : سازمان بیمه سلامت با اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی ضمن ساماندهی به اموردرمان ، زمینه ساز حذف دفترچه‌های کاغذی ومدیریت هزینه می شود.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اهمیت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی افزود: سازمان بیمه سلامت با نسخه نویسی الکترونیکی باعث کاهش مراجعات حضوری و کمک به کنترل چرخه ویروس منحوس کووید 19 شد.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از سوی سازمان بیمه سلامت از سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال ۱۳۹۸ برای شناسایی نکات ضعف و قوت  به صورت آزمایشی اجرا شد و درتداوم این روند از اول تیرماه سال جاری به صورت سراسری در کشور اجرایی شده است.

فرخی تصریح کرد: تاکنون  دربیش از ۱۲ هزار و ۷۰۰ و  ۵ هزار و ۶۰۰ داروخانه درسراسر کشوراجرایی شده است که در استان گیلان نیز ۸۴۹  مطب و ۳۳۳ داروخانه در حال انجام این فرآیند هستند.

 عضو کمیسیون شوراها در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به پیشتازی گیلان در حوزه سلامت و اقدامات بیمه سلامت در این استان تصریح کرد : نیمی از جمعیت گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، خوشبختانه توانمندی مدیرکل و تعامل بسیار خوب این مجموعه با مسئولان ذیربط سبب شد، نسخه نویسی الکترونیکی با جدیت دنبال و پیگیری شود.

 فرخی اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ملی تعامل بسیارخوبی دراستان وجود دارد و مقامات استانی و نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی در تحقق اهداف اجرای این طرح بزرگ از بیمه سلامت استان حمایت می کنند.