به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی هلال احمر خراسان رضوی ،دکتر سید مجتبی احمدی با تبریک ایام بابرکت ماه رجب، گفت: تعداد بهره وران از برنامه های مشارکت شده مددکاریهای تخصصی امسال 712 هزار و 395 نفر از مردم محروم و کم برخوردار بوده که ارزشمند است.

وی افزود: مشارکت خیریه ها در یکسال اخیر 23 میلیارد و 790 میلیون ریال بوده که جای تقدیر دارد.

وی افزود: تعداد ٩٣ خیرخواه سلامت به ١٣٧ نفر ارتقا یافتیم که 6 میلیارد ریال در حوزه کرامت مشارکت داشتند.

دکتر سید مجتبی احمدی افزود:از ١١ بانک تجهیزات پزشکی در یکسال اخیر به تعداد ٢۴ مورد افزایش راه اندازی داشتیم که علاوه بر مساعدتهای بالای خیرین میزان ٨۴١ میلیون و 600 مورد مشارکت از طرف هلال احمر استان انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته 216 میلیون تومان و امسال حدود 340 میلیون تومان مبلغ مددکاری بیمارستانی تخصیص یافته و مساعدت شده است.

به گفته وی، مشارکت خیرین 424 میلیون تومان را در این بخش کمک خیرین داشتیم و عملکرد خدمات درمانی نیز در یکسال اخیر حائز افتخار بوده است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: توفیق اینکه نیازهای مردم از طرف خدا به ما ارجاع میشود برای مددکاران موهبت است.

وی افزود: این خدمات انسان دوستانه واجد این پیام است که باید مدام در حرکت و در حال طلب برای خدمت باشیم.

وی ادامه داد: بنا به فرصت مغتنمی که داریم به حد توان و وسع خودمان باید در رفع مشکلات مردم تلاش کنیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی همچنین تسکین آلام بشری را رسالت اصلی جمعیت هلال احمر به خصوص در ایام کرونا دانست و گفت: اعطای 830 هزار ماسک با مشارکت یک مجموعه و شرکت خصوصی از کانال جمعیت هلال احمر استان برای تقدیم به مردم اتفاق ارزشمندی بود که در ماههای اخیر انجام شد.

وی با اشاره به درخشش خانه هلال دیزباد گفت: در مدت کوتاهی تعداد 30 خانه هلال در منطقه دیزباد و فیروزه راه اندازی شد که ستودنی است.

در قسمتی از این آیین محمودرضا آبسالان معاون داوطلبان و رضا مومن زاده مسئول حوزه مددکاری داوطللبان هلال احمر خراسان رضوی به ارائه گزارش عملکردی از حوزه مددکاری و داوطلبان پرداختند.

گفتنی است در خاتمه این مراسم با اعطای تمبرهای ویژه و لوح تقدیر و نشان داوطلبی هلال احمر از اقبالی و نیز خانمها قورزهی، یزدان طلب به عنوان مددکار منتخب تجلیل شد.