به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا ؛ سیدحسین حسینی در نشست شورای معادن استان بوشهر با تشریح وضعیت معادن افزود: معادن استان بوشهر در زمینه‌های سنگ گچ، سنگ لاشه، سنگ آهک و مخلوط کوهی و مارن فعالیت می‌کنند که بیشترین معادن مخلوط کوهی است.

وی با تاکید برتوسعه زیربناهای معادن استان بوشهر افزود: در اجرای طرح‌های راهسازی و برق‌رسانی معادن استان بوشهر، ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران 4 پروژه در دست اجرا دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر اجرای طرح راهسازی دسترسی به معادن بیان کرد: ایمیدرو برای احداث 4 قطعه طرح راهسازی در دسترسی به معادن استان بوشهر 20 میلیارد تومان هزینه می‌کند.

حسینی با بیان اینکه پیمانکار طرح‌های راهسازی معادن استان بوشهر انتخاب شده است افزود: علاوه بر اجرای طرح راهسازی مطالعات حوزه زیرساختی و برق‌رسانی به معادن استان بوشهر آغاز شده است.

وی، از اجرای طرح برق‌رسانی به معادن تنگستان، دشتی و کنگان خبر داد و تصریح کرد: در استان بوشهر در مجموع 4 پروژه زیربنایی مجتمع معدنی در تنگستان، دشتی، دشتستان و کنگان با همکاری ایمیدرو و سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان اجرایی شده که تا سال آینده تکمیل می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر تعیین تکلیف معادن راکد افزود: معادنی که راکد است معدن‌داران حداکثر تا 2 ماه فرصت دارند نسبت به فعال شدن آن اقدام کنند در غیر این صورت ضمن سلب صلاحیت، از طریق مزایده در اختیار بهره‌برداران دیگر قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها