به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر اسماعیل خیامی خاطر نشان کرد: مراکز پزشکی دارای مجوز برای درمان گردشگران خارجی در مشهد، پس از تصویب و ابلاغ پروتکلهای بهداشتی اجازه پذیرش بیماران خارجی را  خواهند داشت.

وی مراکز پزشکی دارای مجوز در حوزه گردشگری سلامت را در مشهد که تا پیش از شیوع کرونا دایر و فعال بودند شامل ۱۴ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود ذکر کرد.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: این کلانشهر پس از تهران بیشترین تعداد مراکز گردشگری سلامت کشور را به خود اختصاص داده است.

دکتر خیامی گفت: مشهد پیش از شیوع کرونا بخاطر وجود بارگاه ملکوتی ثامن‌الحجج حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) و جاذبه‌های گردشگری تاریخی، طبیعی و همچنین توانمندیهای شایان در بخش پزشکی و درمانی از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار و فعال بود.

وی افزود: ورود گردشگران سلامت به مشهد با شیوع کرونا از ماه‌های پایانی سال گذشته تاکنون ۹۵ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونایی که رفت و آمد مسافران خارجی به داخل کشور ممنوع بود فقط برای مسافران خارجی که داخل ایران بودند، خدمات اورژانسی درمانی ارائه می‌شد و مابقی روند درمان را باید در کشور خود می‌گذراندند.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مواردی که روند درمان آنها شروع شده بود و باید این روند ادامه می‌داشت نیز اجازه استفاده از خدمات درمانی را داشتند اما بیمار جدید با عنوان گردشگر سلامت در شرایط کرونایی وارد شهر مشهد نشده است.