تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه بررسی سند جامع سلامت استان با بیان این مطلب افزود: سلامت مردم در هر برهه زمان از اولویت خاصی برخوردار است و به دلیل چاقی و داشتن بیماری های زمینه ای از قبیل فشار خون و دیابت در جریان ویروس کرونا تعداد مبتلایان و بستری ها زیاد شد.

استاندار اردبیل  با بیان اینکه بحث راه اندازی ورزش های همگانی و آموزش در اداره کل ورزش وجوانان و آموزش و پرورش باید جدی گرفته شود، تصریح کرد: تعداد جمعیت خانواده آموزش و پرورش بیش از سایر ارگان ها و خانواده ها است بطوری که بیش از۲۲۰هزار نفر تحت نظر این اداره کل فعال هستند.

بهنام جو با اشاره به اینکه سند جامع سلامت قبل از شیوع ویروس کرونا تهیه و تدوین شده بود تصریح کرد: اجرای این سند بعد از فروکش کردن ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه های متولی و ngoها در سطح استان با مشارکت مردم اجرا و عملیاتی می شود.

استاندار اردبیل   با تاکید بر اینکه در این سند باید در حین اجرا تمام پیشنهادها و نارسایی ها بررسی شود گفت: در بحث آسیب های اجتماعی از وجود جامعه شناسان و روان شناسان بیشتر بهره مند شدیم و نتیجه قابل قبولی در این طرح مشخص شد.

بهنام جو ادامه داد: در طرح سند جامع سلامت باید از متخصصان تغذیه در امر مشاوره و آموزش بیشترین بهره برداری را در صدا و سیما و کارگاه های اداری داشته باشیم.

وی ضمن تقدیر از کادر درمانی در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: باید در طرح جامع سلامت از ظرفیت صدا و سیما و رسانه ها جهت اطلاع رسانی دقیق نهایت بهره را ببریم.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه در این طرح بحث ساماندهی پسماند، فاضلاب شهری، ورزش های همگانی و توسعه تحرکات همگانی در نظر گرفته شده افزود: در سال جاری اعتبار خوبی برای توسعه فاضلاب شهری اردبیل و نمین و سایر شهرستان ها گذاشته شده و باید آب و فاضلاب استان در این زمینه برای تکمیل پروژه ها نهایت تلاش خود را بکار گیرد.

وی همچنین ساماندهی پسماند شهری و بیمارستانی با الگوگیری از استان های موفق و اجرای بخش خصوصی با حمایت شهرداری را ازالویت های این سند بر شمرد و افزود: علیرغم اجرای مفاد این سند ادارات دولتی و سازمان ها باید به عنوان الگو و سرمشق ور بحث ورزش و توسعه ورزشی اقدام کنند.

اکبر بهنام جو همچنین از عوامل دانشگاه علوم پزشکی خواست غربالگری و آماری که در بحث کرونا به دست آمده جهت احصا و پیگیری از خانواده های دارای بیماری زمینه ای تلاش کنند.

وی گفت: در شهرستان ها هم فرمانداری ها با پیگیری موضوع متناسب با موقعیت جغرافیایی و جمعیتی موضوع را مدیریت کنند.

در این جلسه هرکدام از اعضای حاضر مشکلات و پیشنهادهای خود را مطرح کردند.