به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه شورای عالی ورزش استان اردبیل  تصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونایی برخی از مردم دچار مشکلات اضافه وزن شده اند که در دراز مدت بروز بیماری های زمینه ای را به دنبال دارد.

وی افزود: در این راستا باید برنامه ریزی برای معرفی حرکات ورزشی ساده در منزل از طریق کانال های مختلف اطلاع رسانی از جمله صدا و سیما و فضای مجازی انجام شود.

استاندار اردبیل همچنین توجه به تحرک دانش آموزان را نیز یادآور شد و اظهار کرد: لازم است کلیپ های ورزشی کوتاه از طریق شبکه شاد در رنگ ورزش به دانش آموزان پخش شده و از این طریق دانش اموزان به ورزش ترغیب شوند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این جلسه از افتتاح هفت پروژه ورزشی در سال گذشته خبر داد و گفت: در ابتدای سالجاری نیز اجرای برنامه های حمایتی از هیات ورزشی آغاز شده و حدود ۳۰ درصد از مبالغ حمایتی به حساب هیات های ورزشی واریز شده است.

سجاد انوشیروانی به خرید تجهیزات ورزشی به ارزش دو میلیارد تومان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: همچنین تمام بدهی های حوزه ورزش استان در سال گذشته پرداخت شده است.