به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اکبر بهنام جو در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال تصریح کرد: تمامی مدیران دستگاههای مرتبط و بانک های عامل باید در طول پرداخت تسهیلات پیگیر امور باشند تا ایندمبالغ به دست مردم برسد.

وی بیان کرد: در فاز اول ۵۳۵ میلیارد تومان به بانک های استان ابلاغ شده که لازم است این سهمیه به دست مشاغل  آسیب دیده از کرونا برسد.

استاندار اردبیل ادامه داد: بسیاری از مشاغل و فعالان حوزه های مختلف بخاطر کرونا متحمل ضرر و زیان شدند که لازم است مورد حمایت قرار گیرند.

بهنام جو در ادامه این جلسه با تاکید بر پیگیری طرح های اشتغالزای استان در بخش های کشاورزی، صنعت و گردشگری از رصد هفتگی روند فعال سازی این طرح ها و واحدها خبر داد.

وی با بیان اینکه برنامه های جهش تولید در بخش های کشاورزی ، صنعت و گردشگری از ابتدای سال تدوین شده است، گفت:در این بخش ها اقدامات مناسبی انجام گرفته که اجرای طرح های آبیاری تحت فشار و احداث بزرگترین گلخانه در شمال استان با اشتغالزایی بالا از جمله اقدامات در حوزه کشاورزی است.

استاندار اردبیل افزود:در بخش گردشگری نیز احداث پیست های اسکی،  آغاز احداث هتل های سه ستاره در شهرستان ها و پنج ستاره

در اردبیل ، احداث مجتمع آبدرمانی و سرمایه گذاری در حاشیه دریاچه های هدف گردشگری از جمله اقداماتی است که علاوه بر رونق این بخش در رشد و رونق اقتصادی خدمات و سایر مشاغل مرتبط نیز موثر خواهد بود.

 وی تصریح کرد: در بخش تولیدات صنعتی نیز اقدامات مهمی صورت گرفته ، به طوری که در تولید ام دی اف در جایگاه دوم بعد از گیلان قرار خواهیم گرفت.

استاندار اردبیل بیان کرد: پتروشیمی، تولید لاستیک و خودرو از جمله مواردی است که در استان رونق گرفته و بر اشتغالزایی نیز تاثیر مهمی خواهد داشت.

برچسب‌ها