تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۸

سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت با اشاره به اقدامات انجام شده در این استان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر از ابتدای طرح نوروزی که از 25 اسفند آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، 43 پایگاه، پست و شعبه امداد و نجات فعال دارد و در حوزه های مختلف ماموریتی اقداماتی انجام می دهد.

وی افزجود: روزانه بیش از 200 نفر از کارکنان، امدادگران و نجاتگران داوطلب مشغول انجام فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به دیگر اقدامات این جمعیت تصریح کرد: اقدمات دیگر جعیت هلال احمر بحث کنترل مبادی ورودی و خروجی مزرها است و برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس در استان گیلان و در مرز آستارا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه های ذیربط اقداماتی انجام می دهیم.

غلامی ادامه داد: اقداماتی که در مرز آستارا انجام می شود در بحث اجرای تست سریع کروناویروس برای افراد مشکوک است که با همکاری مراکز بهداشت و درمان انجام می شود.

وی گفت: موضوع بعدی نیز مربوط به غربالگری است که این اقدام انجام می شود و در این راستا آموزش های لازم توسط همکاران در شبکه بهداشت به امدادگران، نجاتگران و جوانان داوطلب در این مناطق داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان به آماده باش جمعیت هلال احمر اشاره کرد و افزود: اگر حادثه و اتفاق خاصی رخ داد همکاران می توانند امدادرسانی سریعی در این خصوص داشته باشند.

غلامی گفت: درخواست داریم برای قطع زنجیره کروناویروس مردم از سفر و دورهمی ها اجتناب کنند؛ در صورت نیاز هم می توانند با شماره ی 112 تماس بگیرند. همکاران ما به صورت 24 ساعته در مرکز کنترل هماهنگی عملیاتی در خدمت هموطنان عزیز خواهند بود.

وی بیان کرد: یک فروند بالگرد امداد و نجات هلال و احمر هم به صورت دائم در استان گیلان مستقر شده تا اگر حادثه ای رخ داد سریع بتوانیم امدادرسانی هوایی انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اظهار کرد: تاکنون بیش از 50 ماموریت امدادی توسط همکاران جمعیت هلال احمر ثبت شده است. تاکنون در راه مانده ای در طرح این جمعیت نداشته ایم.

خبرنگار: مینا افسریان