به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، عباس جرجانی در سیزدهمین جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان خراسان جنوبی که با حضور معاونین سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برگزار شد، افزود: از این میزان ۲ هزار و ۷۴۵ تن برنج، سه هزار و ۵۹۸ تن شکر، ۸۱۰ تن گوشت مرغ منجمد، ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد و ۲ هزار و ۶۸ تن روغن خوراکی بوده است.

وی گفت: همچنین اکنون ۳۰۰ تن برنج، ۳۶۱ تن شکر و ۱۵۰ تن روغن در حال توزیع و ۹۵۸ تن شکر و ۳۰۰ تن روغن خوراکی در حال جذب است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در واحدهای مرغداری استان بیان کرد: با حذف بیش از نصف گله‌های مرغ تخمگذار استان و کاهش توان تولید و از طرفی کشش قیمتی استان‌های همجوار شاهد کاهش عرضه این محصول در استان بودیم.

وی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و نظارت موثر بازرسان، تعریف شبکه توزیع و برخورد با برخی متخلفان، شرایط عرضه و توزیع نسبتا مناسب است.

جرجانی تصریح کرد: در این زمینه به منظور افزایش دسترسی و رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ با توجه به تصمیم کمیسیون تنظیم بازار استان، مراکز توزیع عمده تخم مرغ در مرکز استان با تایید سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی افزایش یافت همچنین برای سایر شهرستان‌ها در مرکز هر شهرستان یک واحد توزیع عمده تخم مرغ تعیین شد.

وی افزود: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به ازای هر کیلوگرم به واحد صنفی ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و برای مصرف کننده نهایی ۱۶ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی در ارتباط با وضعیت روغن خوراکی اظهار داشت: علیرغم جذب سهمیه‌های مناسب با توجه به کاهش عرضه روغن توسط واحدهای تولیدی در ۲ ماه گذشته، خریدهای هیجانی مردم در روغن نباتی کماکان ادامه دارد.

جرجانی با بیان اینکه سایر اقلام برنج و حبوبات با ثبات نسبی قیمتی همراه بوده است تصریح کرد: در راستای رصد و کنترل بازار سطح استان، بازرسان سازمان با همکاری بسیج اصناف و همراهی سایر دستگاه‌های نظارتی طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات نوروز ۱۴۰۰ را همزمان با سراسر کشور اجرا می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مقدار مرغ مورد نیاز استان به مراکز اصلی ایجاد شده در شهرستان‌ها تحویل و توزیع بین واحدهای صنفی خرده فروشی با نظارت سازمان صمت انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ عرضه مستقیم در میادین میوه و تره بار شهرداری ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان و مصرف کننده نهایی ۲۱ هزار و ۴۳۰ تومان به فروش می‌رسد، سود مجاز در نظر گرفته شده برای هر واحد صنفی طبق مصوبه کمیته تخصصی ذیل تنظیم بازار استان به ازای هر کیلوگرم ۱۲۰۰ تومان است.