به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، علیرضا هادی در کارگروه سرمایه گذاری معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این محصول از صنایع میان‌دستی در صنعت نساجی محسوب می‌شود که از یک لایه الیاف کوتاه، با قرارگیری به ‌صورت جهت‌دار یا تصادفی، تشکیل شده و با توجه به نحوه قرارگیری و اتصال الیاف، مهمترین خاصیت این محصول، فیلتر کردن ذرات (فیلتراسیون) است.

وی افزود: کاربرد این محصول در مواد اولیه تولید ماسک، فیلترهای صنعتی، برخی محصولات بهداشتی نظیر پوشک بچه می باشد.

هادی توضیح داد: عمده مواد اولیه مورد استفاده در این محصول، گرانول پلی‌پروپیلن است که این ماده وارداتی بوده و در داخل تولید نمی‌شود.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها گفت: برآورد عمده نیاز سالانه در بخش ماسک، حدود 2200 تن، در بخش بهداشتی(پوشک و پد)، حدود 16000 تن و در مجموع معادل 18200 تن برآورد می‌شود.

هادی افزود: سالانه حدود 2000 تن، توسط شرکت‌های بافتینه و بهپود یزد تولید می باشد که با این حجم از تولید ، برآورد کمبود تولید داخلی حدود 16,200 تن می باشد

وی اضافه کرد: طرح‌های دردست اجرا (با پیشرفت فیزیکی بالای 50 درصد): 8 طرح با ظرفیت سالانه حدود 14000 تن می باشد

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و امور طرح ها افزود: 27 طرح نیز با ظرفیت حدود 55,000 تن جواز تاسیس گرفته اند و عمده این جواز ها مربوط به سال 99 می باشد

وی تاکید کرد: درصورت تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه‌تمام امکان رفع نیاز کشور به این محصول وجود خواهد داشت لذا آن را در اولویت های وزارتخانه قرار داده ایم.