به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، فریدون همتی در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی و ستاره خلیج فارس بندرعباس، عنوان کرد: استانداری و تمام ارکان استان هرمزگان برای اجرای پروژه بیمارستان ۵۳۱ تختخوابی بندرعباس پای کار هستند و تکمیل این پروژه مستلزم حرکتی جهادی است. وی ادامه داد: تدارکی دیده شده است که پروژه با مشکل مالی روبرو نشود و پیمانکار هیچ‌گونه دغدغه ای در این حوزه نداشته باشد.

استاندار هرمزگان بیان داشت: برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای تامین و نصب تمام تجهیزات مورد نیاز این بیمارستان در حال انجام است، تا در کمترین زمان ممکن این اقلام تامین شوند. همتی تصریح کرد: طرح های لازم برای آزادسازی زمین های اطراف بیمارستان نیز ارائه خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه بیمارستان ستاره خلیج فارس بندرعباس، اظهار داشت: برنامه ریزی شده بود که پروژه بیمارستان ستاره خلیج فارس در قالب یک درمانگاه با متراژ ۹ هزار متر مربع  احداث شود که با توجه به کمبود سرانه فضای بهداشتی و درمانی در استان هرمزگان تصمیم گرفتیم که به بیمارستان با متراژ ۲۷ هزار متر مربع در هفت طبقه تغییر کند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: دسترسی اتاق عمل بیمارستان جدید ستاره خلیج فارس به اتاق عمل بیمارستان شهید محمدی بندرعباس با استفاده از یک راهرو از جمله ویژگی های طراحی این بیمارستان است.