تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه شورای راهبردی جمعیت و ثبت احوال استان، وضعیت استان زنجان در حوزه ازدواج را بسیار مطلوب توصیف کرد وگفت: این استان به لحاظ تعداد ازدواج های ثبت شده رتبه خوبی در سطح کشور دارد.

وی وضعیت طلاق در استان را هم خوب اعلام کرد و یادآور شد: این استان در خصوص طلاق نیز جزو استان‌های آخر کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه متاسفانه استان در بحث ولادت وضعیت چندان خوبی ندارد، گفت: رشد جمعیت در استان خوب نیست و نرخ رشد جمعیت بسیار کم است.

مقام عالی استان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح پیش هر راهبردی، افزود: بدون برنامه ریزی نمی توان کاری از پیش برد و برای چند سال آینده که جامعه به سمت پیری می‌رود باید برنامه ریزی مدون در دستور کار قرار گیرد.

استاندار زنجان ادامه داد: مدیری که برنامه ریزی داشته باشد موفق خواهد بود و برعکس مدیری که برنامه برای کارهای خود نداشته باشد موفق نمی‌شود.

نماینده عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: ثبت احوال استان باید نسبت به ارائه خدمات الکترونیکی در استان اهتمام بیشتری داشته باشد چرا که زنجان در سطح کشور در حوزه برق، آی تی و الکترونیک سرآمد است و باید تمام خدمات به صورت الکترونیکی باشد.

وی با بیان اینکه جوانان سرمایه‌های اجتماعی کشور هستند، گفت: برای تامین آرامش جوانان باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و شرایط ازدواج برای آنها مهیا شود تا با همزیستی به آرامش برسند.

استاندار زنجان افزود: باید آینده نگری لازم در حوزه جوانان را داشت و از ظرفیت آنها به خوبی استفاده کرد.