به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  آستان نیوز؛ مراسم جشن روز میلاد امام رضا(ع) صبح امروز در رواق بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار و از طریق نمایشگرهای پهن پیکر برای زائران بارگاه این امام رئوف پخش شد.

در این مراسم که با مداحی ابراهیم قانع و ابوالفضل مشکینی، اجرای گروه سرود آوای رضوان و همچنین شعرخوانی حسین مودب همراه بود؛ حجت الاسلام و المسلمین شهاب مرادی به ایراد سخنرانی پرداخت.

امام رضا(ع) دریای  بی کران کرامت و مهربانی هستند

مرادی در سخنان خود؛ یکی از ویژگی های بارز امام رضا(ع)  را مهربانی زاید الوصف آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام رضا(ع) اهل کرامت بودند و نسبت به شیعیان خود با کرامت و بزرگواری رفتار می کردند. وقتی کسی در خانه ایشان میهمان می شد آن حضرت خود را برای تکریم آن میهمان به زحمت می انداختند.

سخنران حرم رضوی افزود: آن حضرت در برخورد با شیعیان خود با الفاظ زیبا برای آنها عافیت و عاقبت بخیری را از خدا طلب می کردند. بنابراین دعا برای دوستان و طلب خیر کردن از خدا برای آنها جزیی از فرهنگ شیعه و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

وی ابراز کرد: هر وقت می خواهیم برای دوستان خود دعا کنیم و از خدا برای آنها چیزی بخواهیم، باید لفظ جلاله "الله" در کلام ما وجود داشته باشد. مانند امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) که همیشه از خدا برای دوستان خود طلب خیر می کردند.

مرادی خاطرنشان کرد: اینکه ائمه معصومین(ع) در هنگام دعا لفظ جلاله "الله" را به کار می بردند و از خداوند متعال درخواست خیر می کردند نشان دهنده نگاه توحیدی آنها است. اگر انسان خدا را همه کاره عالم بداند همه چیز را در ید قدرت او می بیند و تنها از او درخواست خیر می کند.

وی با اشاره به اهمیت دعا کردن در اماکن مقدس مانند حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع) بیان کرد: ائمه معصومین(ع) در تکوین عالم نقش دارند چرا که خلیفه و جانشین خدا بر روی زمین هستند بنابراین می توانند در امورات عالم تغییر و تحول ایجاد کنند.

این کارشناس مذهبی افزود: بنابراین دعا کردن و درخواست از امام رضا(ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) مانند این است که انسان از خدا چیزی بخواهد چرا که آنها واسطه فیض الهی برای مردم روی زمین هستند.

وی ادامه داد: در حرم مطهر امام رضا(ع) دعای انسان به استجابت نزدیک تر است بنابراین شایسته است در این مکان مقدس کریمانه و با سخاوت برای همه دوستان و حتی دشمنان خود و همچنین برای افرادی که به دلایلی گرفتار گناه و معصیت شده اند، دعا کنیم تا خداوند راه نجاتی برای آنها باز کند.