تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
به گزارش گروه اجتماعی طبنا( خبرگزاری سلامت)  رضوان حکیم زاده با اشاره به مصوبه حذف تنوع مدارس، اظهار کرد: هدف از آموزش در مرحله آموزش عمومی علاوه بر اینکه بچه‌ها باید مفاهیم علمی و درس‌ها را یاد بگیرند، تربیت اجتماعی است. وی افزود: تربیت اجتماعی اتفاق نمی‌افتد مگر در مدارس، فرزندان طبقات مختلف کنار همدیگر بنشینند و همان رسالتی که آموزش عمومی در ابتدا داشته است یعنی حذف طبقات اجتماعی در مدرسه، اتفاق بیفتد. حکیم‌زاده بابیان اینکه حذف تنوع از مدارس بسیار ضروری است، گفت: این کار کافی نیست یعنی اگر ما اجازه بدهیم که همچنان مدارس غیردولتی دست به گزینش بزنند، غربالگری کنند و صرفاً یکسری دانش‌آموزان خاصی را ثبت‌نام کنند، باز مشکل خواهیم داشت. معاون آموزش ابتدایی خاطرنشان کرد: باید بپذیریم وقتی هدفمان را پوشش تحصیلی تمام دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید فرصتی را فراهم کنیم که همه دانش‌آموزان یاد بگیرند و نه‌فقط یادگیری 10، 15 درصد بچه‌ها برای ما مهم باشد؛ در این حالت چاره‌ای نداریم که محیط کلاس دست نرمال باشد یعنی دانش‌آموزان از طبقات متفاوت و با توانمندی و هوش‌های مختلف حضورداشته باشند. حکیم زاده در ادامه اضافه کرد: کاری که اکنون انجام می‌دهیم این است که ستاره‌ها را از کلاس بیرون می‌کشیم و آن‌ها تبدیل به یک تیم می‌شوند و می‌گوییم که دستاورد خوبی داریم و این در حالی است که نیرو و انگیزه‌ای که هر ستاره و دانش‌آموز برتر در یک کلاس درس برای پویایی و یادگیری بهتر به دانش‌آموزان ایجاد می‌کند را نادیده گرفتیم. وی اظهار کرد: به نظر بنده حذف تنوع کار خیلی خوبی است اما باید حتماً در کنارش اقدامات دیگری انجام شود که این طرح خوب بتواند موفق باشد. انتهای پیام