معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت، خدمت و فعالیت در حوزه سلامت را از باارزش ترین و جلیل ترین حوزه های کاری عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاري سلامت مهندس طاهر موهبتی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اشاره به ارزش والای ارائه خدمت به مردم اظهار داشت: سلامت یکی از اولویت های تمام جوامع بشری است.
وی با اشاره به سیاست های کلی سلامت ، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و نیز اصول متعددی که در قانون اساسی در خصوص "همگانی بودن حق سلامت" آمده است، ابراز امیدواری کرد که جامعه ای برخوردار از سلامت، رفاه، تامین اجتماعی و امنیت غذا بر اساس سند چشم انداز توسعه 1404 تحقق یابد.
مهندس موهبتی تصریح کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت در زمینه های جذب اعتبار، هتلینگ، تعداد پزشک مقیم،کاهش هزینههای درمانی مردم ، پوشش بیمه سلامت تحولاتی با رشد 60 درصد داشته ایم.
مهندس موهبتی در ادامه از زحمات و تلاش های دکتر محمد حسین اعرابی رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی کاشان که منشا اثر و خدمت بوده اند و سالهای پر استرسی را پشت سر گذاشته اند تشکر کرد و برایشان آرزوی سربلندی، توفیق و موفقیت کرد و نیز برای دکتر ابراهیم کوچکی سرپرست جدید دانشگاه به دلیل قبول کردن این مسئولیت خطیر آرزوی موفقیت کرد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، نیز در این مراسم از تلاش ها و زحمات مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه و مسئولین شهری و وزارت متبوع از جمله دکتر اعرابی تقدیر و تشکر کرد و خواستار حمایت و مشارکت تمامی این عزیزان در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه شد.
دکتر ابراهیم کوچکی، به اقدامات خیرین سلامت در این منطقه اشاره کرد و خواستار حمایت و کمک خیرین سلامت و مسئولین شهری در توسعه دانشگاه به ویژه در جهت ادامه فعالیت دانشکده دندان پزشکی و احداث دانشکده دارو سازی شد.
وی، کمبود متوسط تخت بیمارستانی را یکی از معضلات کاشان دانست و تصریح کرد: بیمارستان های کاشان به دلیل پوشش بیماران شهرستان های همجوار از جمله نطنز، بادرود، اردستان، دلیجان ، محلات و بعضا نایین از نظر خدمات سلامت به ویژه تخت بیمارستانی نیازمند حمایت بیشتر مسئولین وزارت بهداشت و شهرستان می باشد.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کاشان، توسعه فضای فیزیکی بیمارستان ها را اولویت های مهم منطقه بیان کرد و شروع و راه اندازی بیمارستان 280 تخت خوابی کاشان را از ضرورت های شهر برشمرد.
دکتر کوچکی، در پایان گزارش مبسوطی از تعداد دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه را ارایه داد و خدمات انجام شده در دانشگاه را مرهون تلاش و زحمات تمامی مدیران و کارکنان دانشگاه در حوزه های مختلف عنوان کرد.
این گزارش حاکیست: در این مراسم متن ابلاغ دکتر کوچکی از سوی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرائت و همچنین حکم سرپرستی توسط مهندس طاهر موهبتی معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزیر بهداشت ارایه شد.
در پایان این مراسم با اهداء لوح تقدیر از زحمات دکتر محمد حسین اعرابی قدردانی شد.