تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۲
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، علی امام درباره اینکه گفته می‌شود برخی از خطوط مترو تهران ناایمن است، اظهار داشت: در متروی تهران طراحی خطوط بر اساس کل خط ایستگاه‌ها و سامانه صورت می‌گیرد و در مرحله اجرا گاهی به علت کمبود منابع مالی افتتاح خطوط به صورت فازبندی شده مدنظر قرار می‌گیرد. وی افزود: به طور مثال اگر خط 6 مترو تهران به طول 9 کیلومتر با سه ایستگاه در بخش جنوبی افتتاح می‌شود دست کم 5 ایستگاه دیگر در این فاصله وجود دارد که در زمان بهره‌برداری از این ایستگاه‌ها عبور می‌کنیم و توقفی در آنها برای پیاده و سوار شدن مسافر نداریم لذا وقتی خطی با سرفاصله حرکتی 12 تا 15 دقیقه را مورد استفاده قرار می‌دهیم لزومی ندارد که سامانه تهویه در کل طول مسیر افتتاح، به صورت کامل بهره‌برداری شود. مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه ادامه داد: البته در موارد دیگر مانند سیستم سیگنالینگ لازم است در شرایط بهره‌برداری فازبندی شده نیز تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد چرا که سامانه حرکت ایمن قطارها در طول خطوط مترو وجود دارد و قابل اغماض نیست. امام تأکید کرد: خطوط جدید مترو زمانی که افتتاح می‌شود همه دست‌اندرکاران طرح اعم از مدیر طرح، پیمانکار طرح و ساخت، مشاوران و کارفرما موضوع بهره‌برداری خط را تأیید کرده‌اند. وی خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ جای نگرانی در مورد ایمنی خطوط 6 و 7 متروی تهران وجود ندارد و ما همه تمهیدات لازم را در این زمینه در نظر گرفته‌ایم. اوایل هفته گذشته 8.5کیلومتر از بخش شرقی خط 7 مترو با حضور شهردار تهران، برخی از اعضای شورای شهر و معاون رئیس جمهور افتتاح شد که این موضوع انتقاد برخی از کارشناسان و مسؤولان شهری را به همراه داشت چرا که به اعتقاد آنها بدون در نظر گرفتن ایمنی لازم این خطوط افتتاح شده است. محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر یکی از این منتقدین بود که اعلام کرد گزارش ناایمن بودن خطوط اخیراً افتتاح شده در مترو به شهردار تهران و برخی از مسؤولین ذیربط رسیده و امیدواریم اقدامات لازم در جهت رفع این مشکل انجام گیرد.

برچسب‌ها