تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱

مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران گفت: تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیک و ناباروری زوجین مساله مهمی در بعد اجتماعی به شمار می‌آید، لذا با راه‌اندازی مرکز ژنتیك و سلامت مادر، جنین و نوزاد، همسو با اهداف جمعیت در جهت كاهش آلام بشری حرکت خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری سلامت، دکتر سید حمید چوبینه، مدیرعامل مجتمع دارویی- درمانی هلال ایران گفت: سلامت خانواده، اولویت اصلی امروز جوامع بشری است و به منظور کیفی‌تر شدن ساختار وجودی انسان، انتقال ژن‌های سالم‌تر به نسل‌های آینده را بر خود فرض می‌دانیم.
چوبینه در مراسم افتتاح 3 مرکز تخصصی جدید در مجتمع دارویی - درمانی هلال اذعان داشت: تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیک و ناباروری زوجین مساله مهمی در بعد اجتماعی به شمار می‌آید، لذا با راه‌اندازی مرکز ژنتیك و سلامت مادر، جنین و نوزاد، همسو با اهداف جمعیت در جهت كاهش آلام بشری حرکت خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: افراد از جمله زوجین می‌توانند با مراجعه به این مركز و انجام آزمایش‌های ژنتیكی از سلامت ژنتیكی خود آگاه شوند تا از تولد نوزادان با اختلالات ژنتیكی پیشگیری شود؛ چراکه بسیاری از اختلالات متابولیكی در صورتی كه به‌موقع و زود تشخیص داده شود از بروز مشكلات بزرگتر می‌كاهد.
مدیرعامل مجتمع دارویی درمانی هلال ایران بیان داشت: چنانچه شناسایی بیماری ژنتیکی در دو سال نخست تولد انجام شود، از تبعات بعدی پیشگیری می‌شود. متاسفانه عدم آگاهی و توجه به این موضوع، لطمات بسیاری برای سلامت جامعه به همراه دارد.
چوبینه همچنین با اشاره به راه‌اندازی مركزی به منظور تكریم ارباب رجوع و جلب رضایت بیماران خاطرنشان كرد: گستردگی فعالیت‌های این مجتمع موجب شده است تا توجه به رضایت بیماران و تامین خواسته‌ها و تکریم آنها مورد توجه قرار گرفته و از این طریق بر فعالیت‌های خود نظارت داشته باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: بیماران بسیاری برای دریافت خدمات دیالیز به این مجتمع مراجعه می‌کنند. به همین دلیل ضرورت تاسیس بانک خون احساس می‌شد تا در صورت نیاز از فرآوده‌های خونی برای درمان استفاده شود.
وی افزود: سازمان انتقال خون برای تاسیس این بانک اطلاعات درمانی همکاری ارزنده‌ای داشت.

 

کد خبرنگار: 41020