به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمود ترفع با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی، بخش خصوصی باید هزینه‌های خود را از سوخت و راننده گرفته تا سایر هزینه‌های جانبی تأمین کند، اظهار کرد: در شرایط فعلی پول گازوئیل یک اتوبوس بخش خصوصی نیز به سختی تأمین می‌شود و این درحالی است که هزینه نگهداری یک اتوبوس نیز بسیار سنگین است. ترفع با اشاره به مسافرانی که در اتوبوس‌های بخش خصوصی از کارت بلیت‌های رایگان یا تخفیف دار استفاده می‌کنند، گفت: باید از درآمد حاصل از فعالیت اتوبوس‌های بخش عمومی مابه التفاوت کارت‌های تخفیف دار را بپردازیم این در حالی است که درآمد شرکت واحد در مدت اخیر حدود 70 درصد کاهش یافته و 30 درصد باقیمانده نیز به حساب شرکت‌های خصوصی بابت کارت بلیت‌های تخفیف دار و منزلت واریز می‌شود، بنابراین عملا درآمد ما صفر شده است. ترفع با اشاره به اینکه خط یک و هفت اتوبوس‌های تندرو بالاترین آمار مسافر و درامد را داشته و روزانه 200 هزار مسافر را جابجا می‌کرده است  اما در اسفندماه در کل ناوگان عمومی و خصوصی تعداد مسافران به 100 هزار نفر هم نمی‌رسد. علت تأخیر و اختلال در برخی پایانه‌ها در روز شنبه؛ تصور این حجم از حضور مردم در خیابان‌ها را نمی‌کردیم وی درباره علت تأخیر در اعزام اتوبوس‌های شرکت واحد به ایستگاه‌ها نیز اظهار کرد: هیچ کس فکرش را نمی‌کرد از روز شنبه تعداد قابل توجهی از شهروندان در سطح شهر حضور یابند و خیابان‌ها نیز مملو از خودرو شود. مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهرن با بیان اینکه درحال حاضر از حداکثر ظرفیت ناوگان شرکت واحد متناسب با درخواست مردم استفاده می‌کنیم، درباره بی نظمی در اعزام اتوبوس‌ها به ایستگاه‌ها، گفت: وقتی گفته می‌شود یک سوم مردم به محل کار مراجعه کنند شرکت واحد نیز با متناسب با این موضوع خدمات رسانی می‌کند. وی خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر زمان بندی حرکت اتوبوس‌های بخش عمومی تغییری نکرده و به شرکت‌های نیز خصوصی اعلام کرده‌ایم حداکثر ممکن ناوگان را به کار گیرند و اگر تقاضای زیادی وجود دارد متناسب با آن سرویس‌دهی کنند. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اشاره به سیستم پیامکی اعلام زمان حضور اتوبوس در ایستگاه، گفت: سیستم برنامه زمان بندی را بررسی و با محاسباتی که انجام می‌دهد اعلام می‌کند چه ساعتی باید یک اتوبوس به ایستگاه برسد. ممکن است این اتوبوس به هردلیلی از جمله خرابی و تصادف سر ساعت نرسد و تا اتوبوس بعدی آن خط را پوشش دهد یک فاصله زمانی ایجاد می‌شود که هیچ ربطی به شرایط کرونا و غیرکرونا ندارد. وی ادامه داد: در روزها و ساعت‌هایی که مسافر زیاد نیست به عنوان مثال سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها 15 دقیقه یک بار تعیین شده تا زمانی که یک اتوبوس به ایستگاه برسد 15 دقیقه لازم است اما اگر به هردلیلی از جمله تصادف یا نقض فنی که به آن اشاره کردم اتوبوس به موقع نرسد تااعزام اتوبوس بعدی تاخیری ایجاد می‌شود که در نهایت مسافر می‌گوید نیم ساعت برای یک اتوبوس منتظر مانده است.

برچسب‌ها