به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، علی قربانی ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: در صد و دوازدهمین جلسه‌ کمیسیون ملی تعیین درجه‌ دهیاری‌ها‌ که در معاونت امور دهیاری های سازمان تشکیل و مدارک مربوط به دهیاری‌های متقاضی استان سیستان و بلوچستان بررسی و درجه ۲۲۹۰ دهیاری تعیین شد.

وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ۲۷۹۴ دهیاری فعال می‌باشد که از این تعداد تا پیش از این ۳۲۲ دهیاری دارای درجه مصوب از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بودند که پس از ابلاغ درجه دهیاری‌های استان در این مرحله، بیش از ۹۳درصد از دهیاری‌های استان تعیین درجه شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۸۳.۵ درصد از دهیاری‌های استان سیستان و بلوچستان دارای درجات یک و ۲ هستند و ۱۶ درصد درجه ۳ و ۴ و نیم درصد نیز درجه ۵ و ۶ دارند.

قربانی در ادامه اعلام کرد: درجه‌بندی دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۶ بر اساس دستورالعمل درجه‌بندی دهیاری‌ها آغاز و تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۶  دهیاری از مجموع ۳۵ هزار و ۴۵۸ دهیاری فعال، درجه‌بندی شده‌اند که نزدیک به ۹۵درصد از دهیاری‌های کل کشور را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه هر دهیاری از درجه یک تا شش درجه‌بندی می‌شود، ادامه داد: ۲۹.۵درصد از دهیاری‌های کشور دارای درجه یک، ۳۸.۵ درصد دارای درجه ۲ و ۱۵ درصد دارای درجه ۳ هستند. همچنین ۹ درصد دارای درجه ۴، ۶ درصد دارای درجه ۵ و ۲درصد داری درجه ۶ می‌باشند.

قربانی همچنین افزود: در سال ۱۳۹۸، در مجموع ۱۱ جلسه کمیسیون ملی تعیین درجه دهیاری‌ها تشکیل که درمجموع ۴۱۴۶ دهیاری درجه‌بندی شد و این تعداد در سال ۱۳۹۹، طی برگزاری ۲۱ جلسه به ۱۲ هزارو  ۱۳۵ دهیاری افزایش یافته که نسبت به سال ۱۳۹۸ از رشد ۱۹۳درصدی برخوردار بوده است.

وی در پایان افزود: با توجه به اینکه ساختار سازمانی دهیاری‌ها متناسب با درجه هر دهیاری ابلاغ می‌شود، لازم است استانداری‌ها فهرست دهیاری‌های واجد شرایط خود را برای تعیین و یا ارتقا درجه بر اساس دستورالعمل ابلاغی، هرچه سریعتر احصاء و به معاونت امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ارسال نمایند.