به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، شاهین فتحی در جلسه دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با کارکنان استان تهران، گفت: جمعیت هلال احمر استان تهران از سال 1378 تاسیس شده است و تا به امروز چندین مدیرعامل مسئولیت اداره هلال احمر استان تهران را بر عهده گرفته است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر استان تهران  در راستای آمادگی هر چه بیشتر هموطنان برای مقابله با حوادث و بحران ها گام بر می دارد. این جمعیت به عنوان جمعیت پیشرو در کشور معرفی می شود و همواره به سمت تحقق الگویی که تعیین شده، بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر درباره تعداد شعب جمعیت هلال احمر استان تهران، اضافه کرد:  استان تهران دارای 20 شهرستان است که از این تهران شهرستان های بهارستان، قدس، پردیس و قرچک فاقد شعبه هلال احمر است.

وی با اشاره به وجود 4 پایگاه اقماری متعلق به جمعیت هلال احمر استان تهران، تاکید کرد: پایگاه های اقماری حسن آباد، رباط کریم، پاکدشت و دماوند از جمله پایگاه هایی هستند که برای شارژ انبارهای آن نیازمند 2 میلیارد تومان بودجه بودیم اما فعلا قول تامین 500 میلیون تومان بودجه داده شده است.

فتحی درباره روند فعالیت معاونت جوانان جمعیت هلال احمر استان تهران، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر استان تهران دارای 37 کانون دانشجویی، 7 کانون طلاب، 641 کانون دانش آموزی، 58 کانون جوانان و 165 کانون غنچه های هلال است.

وی به راه اندازی مجمع خیرین استان تهران در هفته آینده اشاره کرد و ادامه داد: با فعال شدن مجمع خیرین در استان تهران امکان دعوت از خیرین برای انجام امور داوطلبانه و خیر فراهم می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران با تاکید بر وقوع حوادث  در ارتفاعات استان تهران و آمادگی تیم های امداد و نجات کوهستان این جمعیت، بیان کرد:  در حال حاضر در استان تهران 18 پایگاه امداد و نجات، 3 پایگاه امداد و نجات کوهستان، 4 تیم آنست، 4 پایگاه اقماری و 20 پایگاه موقت وجود دارد و 3 هزار و 959 نجاتگر و داوطلب با جمعیت هلال احمر این استان همکاری دارند.