رییس انجمن بیهوشی و مراقبت‌های ویژه ایران گفت: بررسی و رسیدگی پرونده پزشکی آقای کیارستمی نیاز به کار کارشناسی بسیار دقیق دارد، بزرگنمایی و دامن زدن به آن در رسانه‌ها نتیجه مطلوبی در پی نخواهد داشت.

 

دکتر علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت و در واکنش به اظهارات تند برخی چهره های هنری علیه پزشکان معالج مرحوم کیارستمی بیان داشت: مرگ این انسان فرهیخته‌ موجب تاثر و تالم جامعه پزشکی شد و حق خانواده ایشان است تا به روند دلخواه موضوع را پیگیری کنند. ما هم به قانون و نظر مجامع کارشناسی احترام می‌گذاریم، اما رسیدگی به این امر مربوط به صنف جامعه پزشکان و هنرمندان نمی‌شود.

وی تأکید کرد: امکان دارد در آینده هم اتفاقات مشابهی مانند مرگ مرحوم کیارستمی رخ دهد، اما همه افراد باید آرامش خود را حفظ کنند و به نظر کارشناسان هم احترام بگذارند. از رسانه‌ها درخواست دارم این بحث را به هیچ عنوان بزرگ جلوه ندهند.

وی خاطرنشان کرد: اگر هر بحث کارشناسی از مسیر منطقی خارج و به رسانه ها کشیده شود به طور قطع نتیجه مطلوبی در پی نخواهد شد، بنابراین باید روی این امر کار کارشناسی دقیق انجام شود.

سلیمی اذعان داشت: بدون متشنج کردن جو باید اجازه این کار را به مسئولین مربوطه کشور داد.

وی کشیده شدن چنین مسائل کارشناسی را به رسانه ها مثبت ندانست و تأکید کرد: هرگونه نا آرامی؛ کشمکش، ایجاد استرس و تشویش اذهان منجر می شود که عامه مردم و بیماران نیازمند درمان تحت فشار و استرس های شدید قرار می گیرند که به طور قطع این امر به نفع جامعه نخواهد بود.

 

کد خبرنگار: 410100