تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰

بسم الله الرحمن الرحیم

«ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ»؛ روز خبرنگار سال جاری در حالی فرا رسیده که قلم خبرنگاران کشورمان بیش از پیش برای نوشتن مطالب بهداشتی و پزشکی مورد استفاده قرار گرفته است. قلمی ارزشمند که به دلیل نوشتن مطالبی مهم و ضروری برای عموم مردم شایسته سوگند الهی است.

با شیوع کرونا دو قشر کادر درمان و خبرنگاران در کشورمان به شدت به هم نزدیک شده و به صورت شبانه روزی شروع به کار کردند؛ کادر درمان برای درمان مردم و خبرنگاران برای انتقال اطلاعات لازم به مردم و آموزش انها در حوزه پیشگیری از کرونا. نزدیکی که در کنار افزایش اطلاعات پزشکی و مراقبتی مردم، دست فیک نیوزها و اشخاص غیر متخصص که تلاش داشتند با انتشار اخبار غیر علمی در خصوص کرونا مردم را فریب دهند، رو کرد.

خبرنگاران طی این مدت در کنار پزشکان و متخصصان حقیقی قرار گرفته مانع جولان افراد غیر متخصص و رواج روش‌های غیر علمی در حوزه مقابله با کرونا شده‌اند. این عملکرد خبرنگاران قابل تقدیر و تشکر است.

همچنین طی این مدت شاهد تلاش های خبرنگاران برای نشان دادن تلاش های کادر درمان و از خود گذشتگی پزشکان و پرستان بودیم. در سایه این تلاش ها بود که مردم با عملکرد کادر بیمارستان‌ها برای درمان کرونا به خوبی آشنا شدند. خبرنگاران در تمام این مدت با جدیت زحمات پزشکان و پرستاران را نشان دادند؛ در این مجال ضمن تبریک روز خبرنگار از تمامی خبرنگارانی که بی وقفه برای مراقبت از مردم کشورمان در کنار کادر درمان بودند و به خوبی عملکرد آنها را منعکس کردند تشکر و اعلام می کنم که ما پزشکان نیز زحمات شما خبرنگاران را دیده و قدردان تمامی این تلاش ها هستیم و شما خبرنگاران را در این مبارزه بزرگ در کنار خود و جزو خانواده بزرگ بهداشت و درمان کشور می دانیم.

اما مسئله مهم این است که ماجرای کرونا تمام نشده و کادر درمان کشور همچنان در این مبارزه سخت به همراهی مجدانه خبرنگاران متخصص نیاز دارد. همراهی خستگی ناپذیری  که با اموزش و اقناع عموم مردم می‌تواند بار بزرگی از دوش پزشکان و پرستاران بردارد و کمک کند زودتر بر مشکل کرونا غلبه کنیم.