به گزارش خبرگزاري سلامت، علی نوبخت در سمینار جامع پیشگیری از خطاهای پزشکی در جریان برگزاری هفتمین گردهمایی علمی انجمن پزشکان عمومی ایران افزود: البته بیشترین دارویی که در کشور مصرف می شود آنتی بیوتیک است و پس از آن داروهای بیماران سرطانی است.

وی اضافه کرد: مصرف آنتی بیوتیک در کشور بسیار غیرعلمی و غیرطبیعی است و باید در این زمینه اقدام جدی شود.

نوبخت گفت: این موضوع بر حوزه اقتصاد کشور تاثیر منفی دارد به همین دلیل در این زمینه به حضور پزشکان عمومی نیاز داریم.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ما همچنین در خصوص هزینه های بودجه حوزه سلامت که چند تکه شده نیاز داریم که دولت ساماندهی به این وضع بدهد.

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون 400 قانون در باره سلامت داریم که 130 مورد آن قبل از انقلاب مصوب شده و مابقی پس از انقلاب وضع شده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اکنون نیز در حال تدوین قوانین در برنامه ششم توسعه هستیم.

نوبخت همچنین به وضع قانون نظام پزشکی در سال 1339 اشاره کرد و گفت: این قانون در آخرین مرحله در سال 1383 دوباره بازنگری شد و هم اکنون نیز نیاز به بازنگری دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: ما در مورد این قانون ها حرف هایی برای گفتن داریم.

وی همچنین درباره جایگزین شدن مجازات های دیگر بجای حبس پزشکان گفت: هیات عمومی دیوان عالی کشور در دی ماه سال گذشته حسن نیت خود را نشان داده و در تیرماه امسال نیز آن را در روزنامه رسمی چاپ کرده که مجازات جایگزین برای پزشک لحاظ شده است.
رییس کمیسیون بهداشت مجلس خاطرنشان کرد: این موضوع نیازمند قانون است که ما آن را در مجلس پیگیری می کنیم.

وی همچنین به تخصیص 80 هزار میلیارد ریال برای حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: قرار است موضوع این بودجه یکشنبه آینده به صحن علنی مجلس برود تا در صورت تصویب در حوزه سلامت هزینه شود.

نوبخت افزود: کل بودجه سلامت در یک سال این مقدار که قرار است برای تصویب یکشنبه آینده صحن علنی مجلس بیاید ،نیست که امیدوارم این بودجه تصویب شود.