به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، ساختمان جدید الاحداث بیمارستان رازی با کمک و مساعدت هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، مجهز به تجهیزات و ملزومات پزشکی مورد نیاز شده و امکان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با استانداردهای روز دنیا را به بیماران و مراجعین بسیاری فراهم کرده است، این اقدام علاوه بر تسریع خدمت رسانی به بیش از ۱۵۰۰ بیمار در طول روز، سبب ارائه خدمات گسترده و با کیفیت بیشتر نیز خواهد شد.

 دکتر ربابه عابدینی، «رییس بیمارستان رازی» درباره تجهیز ساختمان جدید بیمارستان رازی گفت: با توجه به فرسودگی قابل توجه ساختمان‌های قدیمی بیمارستان‌ رازی، احداث ساختمان جدید بیمارستان امکان ارائه خدمات تشخیصی و درمانی با استانداردهای روز دنیا را به بیماران و مراجعین بسیاری مهیا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه بخش‌های پوست، جراحی پلاستیک و افزوده شدن بخش‌های جدید قلب، داخلی، عفونی و گوش، حلق و بینی و رادیولوژی منجر به ارائه خدمات جدید و افزایش کیفیت خدمات خواهد شد.

رییس بیمارستان رازی با بیان اینکه تجهیز ساختمان جدید بیمارستان رازی با دستگاه‌های به روز از ارجاع بیماران به سایر مراکز و سرگردان شدن مراجعین جلوگیری می‌شود، گفت: تجهیز بیمارستان سبب شده تا بیماران بتوانند در همین بیمارستان از اکثریت خدمات مورد نیاز خود مانند مشاوره‌های قلب، داخلی، عفونی و تصویربرداری‌های لازم بهره‌مند شوند.

 دکتر عابدینی تصریح کرد: بیش از ۵۰ درصد مراجعین بیمارستان نیازمند انواع مشاوره‌های داخلی، قلب، عفونی و انجام تصویربرداری، اقدامات پاراکلینیک یا بستری در بخش‌ها و دریافت خدمات درمانی سرپایی هستند لذا می‌توانند از امکاناتی که در ساختمان جدید پیش بینی شده است بهره‌مند شوند.

 وی گفت: بیمارستان رازی روزانه ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ نفر مراجعه کننده دارد که این آمار با توجه به شرایط کنونی اپیدمی کووید ۱۹ است و در شرایط عادی این آمار به بیش از ۱۵۰۰ نفر در روز می‌رسد لذا فرسودگی ساختمان‌های قدیمی و عدم وجود تجهیزاتی مانند سونوگرافی و اکوکاردیوگرافی و عدم وجود امکان بستری در بخش‌های ویژه مانند ICU سبب می‌شد بخش زیادی از بیماران جهت اقدامات تشخیصی و درمانی به سایر مراکز ارجاع شوند و این مسئله تبعات و عوارض زیادی برای مراجعین داشت.

 رییس بیمارستان رازی خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی همانند سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، تخت‌هایICU ، ونتیلاتور، مانیتوریگ، ساکشن، پمپ‌های سرم و سرنگ، رادیولوژی ثابت، چراغ سیالیتیک، تخت‌های الکتریکی و مکانیکی بستری از جمله تجهیزاتی است که توسط هیات امنای صرفه جویی در اختیار بخش جدید بیمارستان قرار گرفته است.