به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خان ملت،سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی با انتقاد از عدم افزایش مستمری مددجویان کمیه امداد و سازمان بهزیستی گفت: بعد از گذشت پنج ماه هنوز افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد محقق نشده است.

وی ادامه داد: این در حالی است  در  بند 24 تبصره 14 ماده واحده قانون بودجه سال 1399  ردیف اعتباری بالغ بر 155 هزار و 500 میلیارد ریال برای کاهش فقر مطلق بین خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام و سازمان بهزیستی در نظر شده  گرفته است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در قانون بودجه سال 99 صراحتا آمده که حداقل 95 درصد این بودجه باید بین خانواده های مذکور و مابقی برای اجرای ماده 6 قانون حمایت از حقوق معلولان و تبصره ماده 38 قانون جامع ایثارگران صرف شود.

وی افزود: تاکنون سازمان برنامه و بودجه نسبت به پرداخت این ردیف بودجه مخالفت کرده و طی یک آیین نامه ای از سازمان بهزیستی و کمیته امداد خواسته با 103 هزار میلیارد ریال آن موافقت کنند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: کمیته امداد و سازمان بهزیستی با این موضوع موافق نکردند و برای بررسی به هیات بررسی و تطبیق مصوبات  دولت با قوانین ارجاع شد.

وی ابراز کرد: هیأت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین   اعلام کرد این اقدام سازمان برنامه و بودجه مغایر قانون بودجه سال 99 بوده اما با این وجود متاسفانه سازمان برنامه و بودجه موافقت خود با پرداخت ردیف بودجه کاهش فقر مطلق اعلام نکرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: 5درصد از این بودجه که مربوط به  اجرای ماده 6 قانون حمایت از معلولان می شود و  تاکنون ریالی به سازمان های حمایتی پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: متاسفانه هر سال این موضوع رویه ای شده است که سازمان برنامه و بودجه بخش عمده ای از  بودجه ناچیز نهاد های حمایتی پرداخت نمی کند.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد: دولت در سال گذشته 26 درصد از بودجه سازمان بهزیستی و 27 درصد از بودجه قانون حمایت از معلولان با توجه به گرانی ها و تورم افسار گسیخته موجب مضاعف شدن مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شده پرداخت نکرده است.

وی یاد آور شد: بر این اساس لازم است هرچه زودتر سازمان برنامه و بودجه ضمن اجرای قانون بودجه 99 اقدام به افزایش مستمری مددجویان و پرداخت بودجه کاهش فقر مطلق اقدام کند.