تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا ویروس گفت: تا اوایل خرداد ماه مردم ۸۰ درصد توصیه های اجتماعی را رعایت می کردند ولی امروز شاهدیم این توجهات به حداقل ممکن رسیده است و این یعنی به صدا در آمدن زنگ هشدار.

مقام عالی استان با اشاره به اینکه ۲۵ هزار نمونه گیری از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده است افزود: آزمایش ۳۵۰۰ نفر در استان براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده اما نکته مهم این است که ما ورود به بیمارستان‌ها را به حداقل رساندیم و اجازه ندادیم تخت‌های بیمارستانی اشغال شود.

در حال حاضر فقط ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی در استان برای بستری بیماران کرونایی اشغال شده و بیشتر بیماران در منزل و یا در نقاهتگاهها دوران بیماری خود را سپری می کنند.

استاندار زنجان با بیان اینکه در این روزها تعداد مراجعات به مراکز بهداشتی برای نمونه گیری افزایش یافته است افزود: روزانه ۶۰۰ مورد تست کرونا از افراد مشکوک گرفته می شود و این بیانگر آن است که باید پروتکل‌های بهداشتی با جدیت رعایت شود.

رییس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان تاکید دارد هیچ دارویی برای مهار کرونا تولید نشده و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی، زدن ماسک در محافل و تجمعات و خودداری از ترددهای غیر ضروری است.

نماینده عالی دولت در استان گفت: آثار تجمعات این روزها در چند روز آینده با افزایش تعداد مبتلایان بروز خواهد کرد و صاحبان برخی صنوف همچون تالارها و برخی صنوفی که به شکل تجمعی اداره می شوند باید بدانند اگر دستورالعمل ها را رعایت نکنند مسوول مستقیم ابتلای افراد به کرونا هستند.