به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، رسول خضری در خصوص برخی اظهارات مبنی بر اینکه هیچ کدام از مصوبات برنامه‌های پنجم و ششم توسعه در خصوص توسعه حمل و نقل شهری اجرایی نشده است، گفت: به جزء برنامه اول توسعه که به نوعی برنامه مدون و قابل قبولی بود، برنامه دیگر توسعه ای کشور بیشتر آرمایان گرایانه بوده و متاسفانه در تدوین برنامه‌های توسعه واقعیت‌های جامعه مد نظرقرار نمی‌گیرد؛ بنابراین در تمامی‌بخش‌ها  از جمله حمل و نقل کمتر از 30 درصد برنامه‌ها اجرایی می‌شود. وی با اشاره به اینکه در اجرای 70 درصد برنامه‌های توسعه ای انحراف وجود دارد، افزود: اگر به دنبال تدوین برنامه ای مدون با هدف اجرای تمامی‌مصوبات آن در مجلس هستیم، باید واقعیت‌ها، اعتبارات، وضعیت آمایش سرزمینی و زیرساخت‌ها را مورد توجه قرار داد؛ متاسفانه بزرگترین پاشنه آشیل درحوزه عمران نبود سند آمایش سرزمینی است، یعنی بدون توجه به ظرفیت‌ها و نیازسنجی لازم برنامه  تدوین می‌شود. وی با بیان اینکه برنامه‌های توسعه‌ای بدون توجه به آمار دقیق اطلاعات بوده و واقع گرایانه نیست، تصریح کرد: ضمن اینکه ساختارهای کلی وزارتخانه‌ها را هم با مشکلاتی روبه رو است، به عنوان مثال یکی از دلایل عدم موفقیت در نوسازی حمل و نقل درون شهری و توسعه حمل و نقل عمومی‌ساختار مشکل ساز وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت است؛ به طور حتم نبود سیاستگذاری یکپارچه دربرخی وزارتخانه‌ها دلیلی بر افزایش مشکلات در اکثر بخش‌ها است، بنابراین براساس موارد گفته شده باید قوانین را درمجلس تصویب و برنامه‌های پنجساله را تدوین کرد. خضری با تاکید براینکه در بحث حمل و نقل عمومی‌50 درصد یارانه باید توسط دولت تامین شود، گفت: متاسفانه این اعتبارات از سوی دولت‌ها به  شهرداری‌ها به ندرت پرداخت می‌شود، ضمن اینکه به دلیل فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل عمومی‌و افزایش میزان آلایندگی‌ها به دلیل سن بالای خودروها به طورحتم مردم چاره ای برای استفاده از خودروهای شخصی ندارند؛ این روند هم سبب افزایش آلودگی هوا و مصرف بیش از اندازه بنزین می‌شود. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه دولت باید سالانه بدهی‌های خود به شهرداری را تهاتر کند، تصریح کرد: شفاف سازی‌ها در پرداخت سهم دولت درتوسعه حمل و نقل شهری موثر است، حداقل دولت باید سالانه بخشی از بدهی خود را با هدف جلوگیری از افزایش آن به شهرداری‌ها پرداخت کند.