به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، مرتضی ضامنی افزود: یکی از مشکلات موجود در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی، انباشت تعداد زیاد تاکسی‌های فرسوده است به طوری که در حال حاضر ۱۵۰هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور داریم. وی ادامه داد: اگر اقدامات لازم برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی انجام نشود، تعداد تاکسی‌های فرسوده کشور تا پایان امسال به ۱۹۲ هزار تاکسی می‌رسد و در سال ۱۴۰۰ تعداد تاکسی‌های فرسوده به ۲۴۳ هزار دستگاه خواهد رسید. ضامنی در مورد جزئیات نوسازی ۱۰ هزار تاکسی در سال ۹۸، افزود: طرح نوسازی تاکسی‌ها از بهمن سال ۹۵ به عنوان یک طرح ملی و با مشارکت تمام سازمان‌های ذیربط آغاز، در ابتدای سال ۹۷ تعداد ۶۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی نوسازی شد و این یک رکورد در نوسازی ناوگان تاکسیرانی بود. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌ شهری کشور افزود: سال گذشته با مشکلات شدیدی مواجه شدیم و شرکت خودروسازی به تعهدات خود برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی عمل نکرد و تنها ۱۵۰۰ دستگاه تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه امسال روند تولید خودرو بهتر شده است، تفاهم‌نامه نوسازی ۱۰ هزار تاکسی را با شرکت خودروساز (ایران خودرو) منعقد کردیم که امیدواریم هر چه زودتر اجرایی شود. ضامنی ادامه داد: در حال حاضر در سال ۹۸ با شرایط کنونی و تحریم‌ها و تورم، قیمت خودرو چندین برابر و این موضوع موجب شده است که نوسازی ناوگان تاکسیرانی متوقف شود، اما با ایران خودرو مذاکراتی شده است و در جمع‌بندی که داشتیم قرار شد که امسال ۱۰ هزار تاکسی از این طریق نوسازی شوند که در حال حاضر ۵۰۰ دستگاه تحویل متقاضیان شده است. وی خاطرنشان کرد: شرکت خودروساز (ایران خودرو) در پیش نویس تفاهم نامه ای که داریم برای تحویل این ۱۰هزار خودرو به تاکسیرانی برای نوسازی مشکلی ندارد، اما قیمت بالا رفته و در عمل رانندگان تاکسی متقاضی برای نوسازی توان خرید خودرو با قیمت‌های جدید را ندارند. ضامنی افزود: تحویل ۱۰هزار خودرو برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی نسبت به فرسودگی تاکسی‌ها بسیار اندک است، چراکه تا پایان امسال ۱۹۴ هزار تاکسی به سن فرسودگی می‌رسند.

برچسب‌ها