به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، هادی حق شناس امروز شنبه ۲۴ آبان در جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله  با کرونا استان ضمن تشکر از همراهی تمام مردم، کادر درمانی و رسانه ها تصریح کرد: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی سختگیری ها افزایش می یابد.

وی افزود: شدت انتشار ویروس کرونا ۹ برابر شده و به نوعی جهش یافته و به همین دلیل نیاز است تمام گروه ها در رعایت اجرای شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشند تا شدت ابتلا و بیماران بستری کاهش یابد.

 استاندار گلستان گفت: اگرچه اطلاع رسانی مهم است اما اقناع افکار عمومی بدین معنا که اجرای پروتکل ها به نفع خود مردم و خانواده های آنهاست، از اهمیت بالایی بر خوردار است.

حق شناس ادامه داد: گروه هایی از بسیج، شبکه بهداشت، اصناف، دادستانی، فرمانداری ها و نیروی انتظامی باید در اجرای ممنوعیت فعالیت اصناف گروه دوم و همچنین تعطیلی اصناف گروه ۳ و ۴ در شهرستان های قرمز استان همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره با بیان اینکه فوت هر فردی دردناک و داغداری هر خانواده ای سخت است، یادآور شد : در حال حاضر ۴۷۷ بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند و از این تعداد ۸۹ نفر در ICU و ۴۵ نفر به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و برای اولین بار طی چند ماه اخیر تعداد فوتی های ۲۴ ساعت گذشته دو رقمی شده است.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: باید از تمام ظرفیت های استان اعم از هنرمندان، ورزشکاران و معتمدین مردم در راستای اقناع افکار عمومی در راستای رعایت شیوه نامه های بهداشتی استفاده شود و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید این مسئله را پیگیری نماید.

حق شناس گفت: مهم ترین مسئله برای ما سلامت مردم است و اگرچه به مشکلات اقتصادی آنان باور داریم اما مردم نیز به مدیران اعتماد کردند و باید در راستای ارتقا این اعتماد عمومی تلاش کنیم.

در این جلسه دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان ارایه کرد و همچنین مقرر شد نمایشگاه تخصصی ساختمان با مدیریت اداره کل صمت و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود.