به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی؛ غلامرضا صیادی با عنوان این خبر گفت: این مانور که حسب دستور مدیر عامل استان بوده، پس از بررسی های لازم با کارشناسان مربوطه حوزه ی امداد و نجات و به دلیل مسیل بودن روستای خیر آباد در محدوده قاسم آباد که باعث نفوذ سیل به منازل روستایی می شود برنامه ریزی شد.

وی ادامه داد:در شب گذشته پس از حضور در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات با دادن مختصات نقطه جغرافیایی، تعداد خانوارهای آسیب دیده و اقلام مورد نیاز در محدود مورد نظر به عوامل به نیروهای امدادی شعبه مشهد و همچنین نیروهای امدادی پایگاه پشتیبانی امداد نجات استان اطلاع رسانی شد.

صیادی تصریح کرد:طی اعلام به نیروهای امدادی، از پایگاه امداد نجات استان ۲ تیم عملیاتی به ظرفیت هر تیم ۵ نفر و تیم آنست همچنین ۱ تیم ارزیاب، ۲ تیم عملیاتی و ۲تیم پشتیبان به ظرفیت ۱۸ نفر از شعبه مشهد به محل حادثه اعزام شدند.

معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در پایان خاطر نشان کرد:تیم های عملیاتی بموقع و سریع و با تجهیزات لازم و کامل در نقطه ی مورد نظر حضور پیداکرده و  پس از آن در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جلسه تجزیه و تحلیل تشکیل شده و در ساعت ۱:۴۵ دقیقه بامداد خاتمه یافت