شانه ساز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه پیش بینی برای واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری انجام داده اید، گفت: با توجه به تقاضای دنیا به این واکسن، ما هم پیش بینی واردات 10 برابری واکسن آنفلوانزا را در مقایسه با سال گذشته انجام داده ایم و تمام کارهای لازم انجام شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمدرضا شانه ساز، روز جمعه در ویدئو کنفرانس با خبرنگاران درباره مبارزه با بیماری کرونا اظهار کرد: در خصوص تأمین و تدارک اقلام ضروری برای مقابله و مبارزه با بیماری کرونا در ایران اقدامات ارزنده‌ای در زمان کوتاهی اتفاق افتاد، در این راستا هماهنگی‌های عمده‌ای با وزارت صمت، قوه قضائیه و… هم شروع شد و مهمترین کار این بود که مردم هم پای کار آمدند.

وی افزود: ظرف دو الی سه هفته در زمینه اقلام ضدعفونی کننده در کشور توانستیم نیاز مردم را برطرف کنیم و در گذشته در کشور حدود ۲ هزار لباس برای خدمات درمانی تهیه می‌شد که این اقلام وارداتی بود اما در حال حاضر لباس‌های تولیدی کیفیتش به مراتب بهتر از انواع وارداتی است و کمبودی در این زمینه نداریم. شانه ساز گفت: در راستای مبارزه با بیماری کرونا در زمینه تولید دستگاه ونتیلاتور هم توانستیم این دستگاه را در داخل تولید کنیم و البته تولید در حدی بود که می‌توانیم این دستگاه‌ها را صادر هم کنیم. رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اینکه نیاز کشور را در زمینه اقلام درمانی و کیت تشخیصی برای مبارزه با بیماری کرونا بر طرف کردیم صادرات هم می‌کنیم. در زمینه دارو و واکسن هم در حال فعالیت هستیم و امیدواریم در تولید واکسن و دارو پیشتاز باشیم. شانه ساز در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه پیش بینی برای واردات واکسن آنفلوانزا در سال جاری انجام داده اید، گفت: با توجه به تقاضای دنیا به این واکسن، ما هم پیش بینی واردات 10 برابری واکسن آنفلوانزا را در مقایسه با سال گذشته انجام داده ایم و تمام کارهای لازم انجام شده است. منبع: مهر