به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی در جمع خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان این که یکی از مهم‌ترین کارهای انسان‌ها یادگیری است، اظهار کرد: یادگیری رفتاری فراگیر است که تمام زندگی انسان را فرا می گیرد و اهمیت مدرسه در این است که مدرسه کانون یادگیری است.

حاجی میرزایی شنیدن، دیدن و اندیشیدن را سه ابزار یادگیری ذکر کرد و افزود: همه آثاری که دنیای ما را فراگرفته، از این سه ابزار است.

وی گفت: انسانی که در هنگام تولد چیزی نمی‌داند، با بهره گیری از این ظرفیت‌ها توانمند می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که کسانی که در مدرسه سازی نقش دارند، به یکی از کارکردهای مهم  انسان کمک می‌کنند، تصریح کرد: تاثیر انتقال دانش و آگاهی به انسان پایدار است و مدرسه مسیر انتقال آگاهی به جامعه است.

حاجی میرزایی با تاکید بر این که جایگاه مدرسه، جایگاه رفیعی است؛ چراکه سنگ بنای سعادت انسان‌ها در آن شکل می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مهم است که انسان توفیق پیدا کند سرمایه‌های خود را به این کار ارزشمند اختصاص دهد.

وی گفت: مدرسه سازی یکی از مهم‌ترین تجلیات مشارکت در امر مهمی است که ارزش و اعتبار زیادی دارد و هرکسی که در این راه قدم بر می‌دارد، بزرگ‌ترین خدمت را به انسان‌ها می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح آجر به آجر، اظهار کرد: در این طرح به دنبال مدرسه سازی و توامان حضور مردم و تخصیص سرمایه‌های خرد مردم به یک امر ارزشمند است.

حاجی میرزایی افزود: این یک ظرفیت مهم است و باید فرهنگ سازی شود تا بتوانیم روزی را شاهد باشیم که آحاد جامعه در کار خیر مدرسه سازی مشارکت کنند