به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور، عباس رضایی استاندار اصفهان گفت: با بیان اینکه هیچ راهکاری جز رعایت مواردی نظیر استفاده از ماسک، تشکیل ندادن تجمعات و فاصله گذاری اجتماعی وجود ندارد، افزود: باید به این نکته مهم اشاره کنیم که تمام کشورهای پیشرفته و پیشرو جهان هم تنها این راهکار را برای قطع زنجیره انتقال و سرایت ویروس موثر می‌دانند.

وی اظهارداشت: هیچ کارمند یا ارباب رجوعی در دستگاه‌ها و سازمان‌های این استان حق استفاده نکردن از ماسک را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارمندی در هر دستگاهی در ارتباط با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه از بیماری کووید-۱۹ بی تفاوت بود باید به هیات‌های رسیدگی به تخلفات معرفی شود.

استاندار اصفهان با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت مردم اضافه کرد: همچنین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به افراد و مراجعه کنندگانی که ماسک نمی‌زنند یا موازین بهداشتی را رعایت نمی‌کنند خدمات ارائه ندهند.

رضایی یادآور شد: بنابراین در صورتی که جان و سلامت خود، خانواده و دیگران برایمان اهمیت دارد نباید نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و موازین پیشگیرانه بی تفاوت باشیم.

وی با بیان اینکه حساسیت‌های لازم در تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های استان در رابطه با مقابله با کرونا باید شکل گیرد خاطرنشان کرد: علاقه مند به تعطیلی و اعمال محدودیت‌ها نیستیم اما اگر به دنبال بی توجهی مردم آمار مبتلایان باز هم افزایش یافت قائل به اعمال هر نوع محدودیتی خواهیم شد.