به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدعلی گودرزی" در بازدید از منطقه مرزی اینچه برون استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروی انتظامی و مرزبانی در خط مقدم مقابله با اشرار، معاندان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور قرار دادند و در این راستا مرزبانان سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار متجاوز مرزی را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دادند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" از سوی رهبر معظم انقلاب  افزود: پشتیبانی از تولید داخلی و از بین بردن موانع در اولویت مرزبانی قرار دارد و به محض شنیدن سخنان فرمانده کل قوا در ابتدای سال جاری فرماندهان و کارشناسان در مرزبانی، اقدامات مناسب برای تحقق شعار سال را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار گودرزی تصریح کرد: همه پاسگاه‌های مرزی کشور به طور کامل توسط همرزمانم در مرزهای ایران اسلامی رصد می‌شود و این پایش تصویری باعث شده همکارانم امنیت پایدارتری نسبت به گذشته برای کشور به ارمغان بیاورند که به طور قطع پشتیبانی مردم و مرزنشینان مزید بر علت شده است.

وی امنیت مطلوب مرزهای کشومان را حاصل رشادت های مرزبانان در سرحدات کشورمان دانست و بیان داشت: حوزه توان عملیاتی مرزهای کشور افزایش پیدا کرده و در گلستان تعداد زیادی خودرو و امکانات در اختیار مرزبانی قرار گرفته و هوشمندسازی مرزها در این استان جلوتر از استان‌های دیگر است.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی دستگیری قاچاقچیان موادمخدر، گفت: مرزبانان در مبارزه با تروریست‌های اقتصادی و قاچاق کالا در سال گذشته موفق به جلوگیری از ورود ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان) کالای قاچاق در حوزه مرزبانی شدند.