به گزارش گروه سباسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی  با اشاره به دستورکار صبح امروز (چهارشنبه، 5 آذرماه) کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با موضوع طرح اصلاح قانون هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، گفت: بر اساس ماده یک اصلاحیه این قانون، نمایندگان در طول دوره نمایندگانی خود در داخل و خارج از مجلس در مقام های ایفای وظایف نمایندگانی ملزم به رعایت شئون نمایندگی هستند.

نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شأن نمایندگی در اصلاح این قانون به این شرح توضیح داده شده است که به معنای رفتار، گفتار و نوشتار در مجلس و مجامع عمومی اعم از حضوری و مجازی است که نباید مغایر با اخلاق حسنه، موازین شرع و انقلاب اسلامی و اقتضای جایگاه نمایندگی باشد.

وی افزود: همچنین مقرر شد یک نفر از اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی با سابقه قضایی، با معرفی کمیسیون و به انتخاب صحن مجلس، در کنار یک نفر از نواب رئیس و یک نفر از اعضای کمیسیون اصل نود به عضویت هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان درآید.

محمودی ادامه داد: عضویت 4 تن از نمایندگان دارای حداقل کارنامه مدیریت سیاسی مطابق بندهای الف، ب و ج ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری به انتخاب مجلس در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز به تصویب رسید ضمن اینکه داوطلبان منتخب کمیسیون‌ها بعد از پیشنهاد و معرفی به صحن، امکان انصراف نخواهند داشت.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تا پیش از این هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان به صورت قانونی سخنگو نداشت و بنا به عرف یکی از اعضای به عنوان سخنگو معرفی می شد که امروز این موضوع به صورت یکی از مواد قانونی به تصویب رسید.